اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه:

مسئولان کهگیلویه وعده‌های همکاری با بنیاد نورآوران سلامت را عملی کنند

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه گفت: مسئولان کهگیلویه وعده‌های همکاری با بنیاد نورآوران سلامت را عملی کنند.

مسئولان کهگیلویه وعده‌های همکاری با بنیاد نورآوران سلامت را عملی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، محمد هاشم طاعتی عصر امروز در نشست با خبرنگاران، اظهار داشت: امسال بنا به مقتضیات زمان هفته سلامت از 18 فروردین به اول اردیبهشت تغییر یافته است.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان متناسب با مشکلات حوزه بهداشت و درمان در کشور، شعار این هفته با عنوان «یک عمر سلامتی با «خودمراقبتی» نامگذاری کرده است و برنامه‌ها و فعالیت‌های شبکه بهداشت حول این شعار می‌چرخد.

معاون بهداشتی مرکز بهداشت و درمان کهگیلویه «خودمراقبتی» را مراقبت از سلامتی و جلوگیری از مشکلات سیستم بهداشت و درمان با انجام کارهای ساده عنوان و تصریح کرد: بررسی‌های کارشناسی نشان داده است که «خودمراقبتی» باعث کاهش 40 درصدی در مراجعه به پزشک عمومی و کاهش 50 درصدی بار مراجعه به اورژانس خواهد شد.

طاعتی با تشریح روزشمار هفته سلامت و عناوین روزهای این هفته، از اجرای برنامه‌های متناسب با هفته سلامت در سطح شهرستان کهگیلویه خبر داد و گفت: برپایی چادرهای سلامت در دو نقطه از شهر دهدشت و استقرار پنج ایستگاه سنجش سلامت در بخش‌های شهرستان جهت سنجش فشار خون، قد، وزن و مشاوره پزشکی از جمله برنامه‌های هفته سلامت در کهگیلویه است.

این مسئول با اشاره به بازرسی مستمر کارشناسان بهداشت محیط مرکز از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان، ابراز داشت: مواد فاسد و غیر قابل مصرف مکشوفه در مراکز تهیه و توزیع در مراسمی با حضور مسئولان معدوم خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه ارائه خدمات درمانی در دو بخش دندانپزشکی و چشم‌پزشکی در بخش دیشموک را متذکر شد و تصریح کرد: پذیرش بیماران و ارائه خدمات توسط پزشکان بنیاد خیریه نورآوران در دیشموک از روز شنبه آغاز شده است.

طاعتی با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان شهرستان در فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم و تأمین امکانات برای حضور پزشکان و استقرار در دیشموک کوتاهی نداشته است، خاطرنشان کرد: بیمارستان امام خمینی دهدشت نیز جهت پذیرش بیماران ارجاعی از دیشموک برای انجام عمل جراحی آمادگی دارد.

وی فعالیت گروه نورآوران سلامت را خیرخواهانه دانست و افزود: این بنیاد با راه اندازی کلینیک‌ها و اتاق عمل سیار چشم‌پزشکی و دندان‌پزشکی در دیشموک عالیترین خدمات چشم‌پزشکی و دندان‌پزشکی را به مدت 90 روز ارائه می‌دهند.

طاعتی با اشاره به تأکید فرماندار کهگیلویه مبنی بر بسیج امکانات شهرستان در همکاری با گروه نورآوران سلامت، اذعان داشت: با وجود قول‌ و قرارهای مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان اما تاکنون هیچ کدام از وعده‌های داده شده در این زمینه عملی نشده است.

به گفته طاعتی حتی خودروی فرمانداری که قرار بود از نخستین روز فعالیت این گروه برای ایاب و ذهاب پزشکان مستقر شود تا امروز در اختیار شبکه بهداشت قرار نگرفته است و ولتاژ برق اتاق‌های عمل تعبیه شده در کانکس‌ها نیز نوسان داشته و اداره برق در افزایش ولتاژ برق اقدام نکرده است.

طاعتی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی که در جلسات هماهنگی و ستادهای پشتیبانی نورآوران قول مساعد دادند اکنون به قول خود وفا کنند، ضمن تقدیر از همکاری شهرداری و بخشدار دیشموک خواستار تأمین خودروی ایاب و ذهاب پزشکان به دیشموک شد.

انتهای پیام/82016/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول