اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

مدیران زمینه سرمایه‌گذاری در استان را فراهم کنند

استاندار همدان گفت: باید مدیران زمینه رغبت سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در استان را فراهم کنند.

مدیران زمینه سرمایه‌گذاری در استان را فراهم کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی زیرگذر تقاطع غیرهمسطح بعثت همدان، جذب سرمایه‌گذار را از شاخصه‌های توسعه استان خواند و افزود: بدون جذب سرمایه‌گذار، توسعه در استان همدان فراهم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این سرمایه‌گذاری باید توسط بخش خصوصی انجام شود، ادامه داد: لازمه جذب سرمایه‌گذار در ایجاد ضرورت‌های مختلف مانند مدیریت جهادی و مدیریتی است که در منشور اقتصادی ذکر شده تا سرمایه‌گذار برای ماندن در استان ترغیب شود.

استاندار همدان با بیان اینکه باید مدیران زمینه رغبت سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در استان را فراهم کنند، ادامه داد: اولین موضوع برای رغبت سرمایه‌گذاران خصوصی به سرمایه‌گذاری در استان، وجود امنیت سرمایه‌گذاری است که این مورد با توجه به ظرفیت‌های استان وجود دارد.

نیکبخت با بیان اینکه دومین ضرورت در خوشرویی و استقبال از سرمایه‌گذار است، گفت: اگر تمام خواسته‌ها و نیازهای سرمایه‌گذار در استان فراهم شود، او نیز به سرمایه‌گذاری ترغیب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید عایدی سرمایه‌گذاری در هر پروژه‌ای را مقطعی نگاه کنیم، بیان داشت: بخش دولتی باید زمینه را برای ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در استان فراهم کند.

استاندار همدان ادامه داد: در حال حاضر با یک سرمایه‌گذار برای دو پروژه «کربنات سدیم» در نهاوند و تولید «کیسه سیمان» در همدان رایزنی شده که این دو پروژه برای یک‌هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

وی از دیگر ضرورت‌های توسعه استان را ایجاد زیرساخت آن دانست و گفت: یکی از زیربناهای توسعه استان، توجه به محور گردشگری است، پس برنامه‌هایی که اجرا می‌شود باید در این راستا باشد.

نیکبخت با بیان اینکه هیچ استانی در کشور مانند همدان طراز گردشگری ندارد، افزود: شرایط تاریخی، فرهنگی و اقلیمی استان بهترین زمینه برای جذب گردشگر است.

وی با تاکید بر اینکه تنوع محصولات کشاورزی نیز از جمله ویژگی‌های همدان است، در ادامه اظهار داشت: استان همدان با کم‌آبی مواجه است و بنابراین باید در مصرف آب صرفه‌جویی کرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه از صنعت در استان به عنوان یک وضعیت اکتسابی استفاده می‌کنیم، ابراز داشت: گردشگری استان، محمل توسعه آن است.

وی گفت: رسیدگی به فضای شهری و شهرسازی نیز از جمله عوامل توسعه استان در راستای گردشگری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/89035/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول