اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جریان بازدید از دریاچه زریبار مطرح شد

اعلام آمادگی شرکت آلمانی برای سرمایه‌گذاری در دریاچه زریبار مریوان

مدیرعامل شرکت بین‌المللی سرمایه‌گذاری دورش آلمان در جریان بازدید از دریاچه زریبار، آمادگی این شرکت برای سرمایه‌گذاری در این دریاچه را اعلام کرد.

اعلام آمادگی شرکت آلمانی برای سرمایه‌گذاری در دریاچه زریبار مریوان

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، برند گوتسچو ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان مریوان برگزار شد، با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های انجام گرفته از سوی آن شرکت در دیگر کشورهای جهان، اظهار داشت: اگر مسئولان شهرستان مریوان و دیگر مسئولان استانی و کشوری زمینه‌های لازم را فراهم نمایند این شرکت آمادگی ارائه هر نوع طرح و جذب سرمایه‌گذاری در این دریاچه را دارد.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی سرمایه‌گذاری دورش آلمان افزود: موقعیت دریاچه زریبار بسیار عالی است و همین امر موجب می‌شود که بتوان طرح و پروژه‌های درخور این منطقه را ارائه داد اما انتظار است بتوانیم از ظرفیت‌های موجود افراد مجرب مریوان و مسئولان در اجرایی شدن این امر بهره‌مند شویم.

وی افزود : وجود مرز بین‌المللی باشماق یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های موجود برای توسعه پایدار است و با ایجاد پروژه‌های عمرانی می‌توان این امر را تضمین کرد.

گوتسچو عنوان کرد: برای انجام فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی و حتی درست کردن زیرساخت‌ها، در طول عمر کاری شرکت یاد گرفته‌ایم که از منابع و حتی مردم بومی آن منطقه برای روند روبه رشد این امر استفاده کنیم که امید است بتوان با کمک مسئولان مریوان این ظرفیت‌ها شناسایی شده و از آنها به خوبی استفاده کنیم.

وی حفظ محیط زیست و حتی دریاچه زریبار را از مهم‌ترین اقداماتی خواند که در ابتدای کار انجام گیرد و اظهار داشت: از نظر بین‌المللی برای حفظ محیط زیست موجود ارج گذاشته می‌شود و می‌توان برای این کار سرمایه‌گذاران خوبی جذب کرد.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی سرمایه‌گذاری دورش آلمان همچنین از بین بردن نواقص دریاچه زریبار را از دیگر اقدامات عنوان کرد و افزود: برای ایجاد سرمایه‌گذاری در این مکان شرایط خوبی لازم است که می‌توان اقدامات منجر به درآمدزایی انجام داد.

گوتسچو اظهار داشت: شرکت دورش برای جلب رضایت کارفرما همواره در امکان‌سنجی بوده و هست و با تجربه‌ای کاری که در ایام گذشته برایمان ایجاد شده است می‌توان این کار را در دریاچه زریبار نیز انجام داد.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی سرمایه‌گذاری دورش آلمان گفت: تصویر زیبای دریاچه زریبار باید نمایان شود و این امر با کمک مسئولان این شهرستان و کسانی میسر است که در این باره اقدامات و یا تحقیقاتی انجام داده‌اند.

وی ساماندهی ماشین‌های سنگین حامل بار که در مسیر جاده دریاچه به سوی مرز رسمی باشماق تردد می‌کنند را از دیگر اولویت‌های کاری دانست و افزود: برای ساماندهی آب و فاضلاب روستایی و شهری که امروزه بخشی از آن به دریاچه وارد می‌شود باید یک فکر اساسی کرد.

گوتسچو با بیان این نکته که ایجاد مکان‌های تفریحی، توانبخشی و حتی هتل در دریاچه زریبار از دیگر اقداماتی است که در منافع طولانی مدت می‌توان از آنها استفاده کرد، افزود: باید طرحی برای مریوان ایجاد کرد تا ضمن ارتقای اشتغالزایی، رونق اقتصادی منطقه را به دنبال داشته باشد.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی سرمایه‌گذاری دورش آلمان تجربه این شرکت در ایجاد طرح‌ها و پروژه‌های کاربردی در مرز بین آلمان و لهستان را عنوان کرد و افزود: امید است با همکاری متقابل بتوان از وسایلی پیشرفته و به‌روز در دریاچه زریبار مریوان استفاده کرد و از آن برای رونق این شهر نیز استفاده کنیم.

گوتسچو طبیعت مریوان را زیبا عنوان کرد و گفت: طبیعت بکر مریوان را باید با ایجاد طرح‌های زیبا چنان جذاب کرد که با توجه به فاکتورهای موجود مردم زیادتری از گذشته را به خود جذب کند.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی سرمایه‌گذاری دورش آلمان در پایان سخنان خود عنوان کرد: از نظر آب و فاضلاب، محیط زیست و عمرانی چون هتل‌سازی و گردشگری، شرکت دورش فعالیت‌های زیادی داشته است و اگر لازم باشد می‌تواند کمک زیادی انجام دهد.

انتهای پیام/7017/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول