اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس اعلام کرد

سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی پالایشگاه ‌بندرعباس برای حفاظت از محیط زیست

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: این شرکت در طرح‌های حفاظت و صیانت از محیط زیست یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.

سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی پالایشگاه ‌بندرعباس برای حفاظت از محیط زیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، هاشم نامور عصر امروز در حاشیه همایش زمین پاک در بندرعباس گفت: طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت پالایشگاه بندرعباس با هدف حفظ و صیانت از محیط زیست و تولید فرآورده‌ها بر اساس استاندارد EURO 05، ارتقا کیفیت فرآورده‌های تولیدی و افزایش کمی تولید فرآورده‌ها با پیشرفت فیزیکی 87 درصد در دست اجرا‌ست.

وی گفت: با اجرای این طرح و احداث و بهره‌برداری از واحدهای جدید، میزان گوگرد گازوئیل از 10 هزار PPM به کمتر از 50 PPM و عدد اکتان بنزین از 87 به 95 افزایش می‌یابد و کاهش چشمگیر آلاینده‌های محیط زیست و بهینه‌سازی مصرف انرژی و منابع از دستاوردهای مهم این طرح است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: مدیریت پسماند و اجرای طرح مبتکرانه افزایش 30 هزار بشکه‌ای ظرفیت پالایشگاه و کاهش مصرف سوخت به میزان 10 هزار تن در سال و جلوگیری از انتشار سالانه 85 هزار تن انواع آلاینده، نصب ایستگاه‌های سنجش مداوم آلاینده‌های زیست محیطی، تعمیرات اساسی به موقع و ایجاد 298 هکتار فضای سبز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این شرکت است.

نامور گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در اجرای برنامه‌های حفظ و صیانت از محیط زیست شرکت پالایش نفت بندرعباس در فروردین امسال موفق به دریافت جایزه سبز جهانی از سوی انجمن سبز فرانسه شد.

وی افزود: ماهیت کار صنایع آلایندگی است و با توجه به قدمت برخی صنایع در طراحی آن‌ها که قدیمی بوده کمتر به حفظ محیط زیست توجه شده است و باید این فرآیندها را اصلاح و به روز کرد که لازمه آن سرمایه‌گذاری، آموزش و فرهنگ‌سازی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان نیز در این همایش گفت: برای حفاظت از محیط زیست برنامه‌های مراقبتی و زیست محیطی به ویژه در صنایع باید در اولویت قرار گیرد.

مجید وفادار افزود: در دولت تدبیر و امید، پایدارسازی خاک، حفظ تنوع زیستی و توسعه پایدار از اولویت‌های مهم کشور است.

وی با اشاره به تولید روزانه یک هزار و 300 تن زباله خانگی در هرمزگان گفت: مدیریت پسماند، جلوگیری از ورود فاضلاب به آبهای ساحلی و بازیافت زباله نقش موثری در کاهش آلایندگی و حفاظت از محیط زیست دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان نیز در این همایش گفت: محیط زیست باید عامل توسعه پایدار باشد و برای این منظور باید در طراحی واحدهای صنعتی الزامات زیست محیطی رعایت شود.

جوانشیر کدخداپور با بیان اینکه نگهداری محیط زیست و آلوده نکردن زمین نیاز به عزم ملی دارد، در مورد نحوه دفن زباله‌ها در بندرعباس گفت: دفن زباله یک شیوه سنتی است که پیامدهای زیست محیطی زیادی دارد و برای جلوگیری از گسترش آلودگی باید به سمت بازیافت و فرهنگسازی رفت.

در پایان این همایش نیز از شرکت پالایش نفت بندرعباس و تعدادی از فعالان محیط زیست و محیط بانان استان تجلیل شد.

انتهای پیام/88001/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول