اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

شورشیان سودان جنوبی اتهام قتل عام شهروندان در بنتیو را رد کردند

شورشیان سودان جنوبی اعلام کردند که صدها تن از کشته های شهر بنتیو، شبه نظامیان عضو گروه شورشی جنبش عدالت و برابری سودان هستند که مزدور ارتش سودان جنوبی شده‌اند.

شورشیان سودان جنوبی اتهام قتل عام شهروندان در بنتیو را رد کردند

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، شورشیان سودان جنوبی اتهام های وارده بر آنها مبنی بر قتل عام تاجران سودانی حاضر در شهر بنتیو در جریان حمله به این شهر غنی از معادن نفتی رد کردند.

«کوانگ شول»، فرمانده شورشیان در استان الوحده سودان جنوبی به روزنامه «سودان تریبون»، چاپ خارطوم گفت: سربازان جنبش عدالت و برابری در کنار نیروهای وفادار به سلواکر میاردیت با ما جنگ می‌کنند.

وی افزود: ما وقتی وارد بنتیو شدیم هیچ غیرنظامی یا تاجری نبود. همه آنها در هفته های اول ژانویه گذشته و با آغاز درگیری ها در سودان جنوبی از این شهر گریخته بودند.

کوانگ گفت: ما سودانی های مسلحی را کشتیم که لباس نظامی بر تن داشتند و از سربازان جنبش عدالت و برابری هستند که به یاری سلوا کر آمده اند.

وی افزود: ما غیرنظامیان بی گناه را نمی‌کشیم و آنها را دشمن خود نمی‌دانیم مگر کسانی که با ترکش گلوله‌های شلیک شده از سوی دو طرف درگیر قربانی شده باشند.

شورشیان سودان جنوبی جنبش عدالت و برابری سودان، و شبه نظامیان مسلح موسوم به تورا بورا را به دخالت در مناقشه کشورشان متهم می کنند و می‌گویند که شورشیان سودان از ارتش سودان جنوبی حمایت می‌کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها بیش از 200  تن از شهروندان سودانی که بیشتر آنها از اهالی دارفور و ساکن استان مرزی الوحده سودان جنوبی بودند در حمله شورشیان به این منطقه کشته شدند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول