اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مجلس سنای افغانستان خواستار شد

ضرورت توضیح چرایی ابطال 100 هزار رأی در «هرات»

برخی اعضای مجلس سنای افغانستان با اشاره به ابطال 100 هزار رأی در ولایت «هرات» از مسئولان کمیسیون‎های انتخاباتی این کشور خواستند تا بر اساس قوانین عمل کنند.

ضرورت توضیح چرایی ابطال 100 هزار رأی در «هرات»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «محمدعلم ایزدیار» معاون مجلس سنای افغانستان در نشست عمومی امروز (سه‌شنبه) این مجلس از مسئولان کمیسیون‎های انتخاباتی این کشور خواست تا در برابر آرای مردم بر اساس قانون اساسی و قانون انتخابات این کشور عمل کنند.

ایزدیار افزود: در صورتی که این مسئولان به آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان احترام نگذارند، این کشور با یک بحران جدید مواجه خواهد شد.

وی تأکید کرد: مسئولان کمیسیون‎های انتخاباتی افغانستان در صورت ابطال آرای انتخابات باید در گام نخست آرای واقعی و تقلبی را از هم تفکیک کرده و پس از آن نتیجه این آرا را اعلام می‎کرد.

معاون مجلس سنای افغانستان همچنین خواستار مدیریت رئیس جمهور این کشور بر انتخابات ریاست جمهوری شد و گفت در صورت که ضعف مدیریتی به وجود آید، بحران افزایش یافته و همچنان تنش‎ها ازدیار می یابد.

با این حال، «نثاراحمد حارس» عضو مجلس سنای افغانستان در این نشست خواستار شفافیت در شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد و گفت که مسئولان کمیسیون‎های انتخاباتی افغانستان باید در مورد ابطال 100 هزار رأی در غرب این کشور توضیح دهند.

کارمندان متقلب به دادگاه معرفی شوند

«عارف‎الله پشتون» عضو دیگر مجلس سنای افغانستان نیز خواستار شفافیت در روند شمارش آرای انتخابات این کشور شد و گفت: افرادی که در این روند تقلب می‎کنند باید دستگیر شوند.

پشتون در ادامه گفت: افراد و کارمندانی که در تقلب 100 هزار رأی در ولایت هرات در غرب این کشور دست داشته‎اند، باید دستگیر شده و به دادگاه معرفی شوند.

«محمدامین احمدی» عضو دیگر این مجلس خواستار حضور مسئولان کمیسیون‎های انتخاباتی افغانستان در مجلس سنای این کشور شد و گفت آنان باید به این مجلس در مورد چگونگی انجام تقلب 100 هزار رأی در غرب این کشور توضیح دهند.

«علی‎اکبر جمشیدی» عضو دیگر این مجلس نیز گفت که مسئولان کمیسیون‎های انتخاباتی باید توضیح دهند که بر اساس کدام منبع 100 هزار رأی را در ولایت هرات باطل اعلام کرده‌اند.

جمشیدی تأکید کرد: 100 هزار رأی در انتخابات افغانستان سرنوشت‎ساز بوده و می‎توانست نتیجه انتخابات این کشور را رقم زند و از سوی دیگر دلیل ابطال این آرا می‎توانست احترام به آرای واقعی مردم باشد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول