اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رویترز:

بیش از ۲۰ هزار نظامی آمریکایی افغانستان را ترک می‌کنند

مقامات واشنگتن از کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان به کمتر از 10 هزار نفر در ماه‌های آینده خبر دادند.

بیش از ۲۰ هزار نظامی آمریکایی افغانستان را ترک می‌کنند

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، مقامات دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا اعلام کردند، شمار نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان به زودی به کمتر از 10 هزار نفر کاهش خواهد یافت و حضور این تعداد نیز به دلیل درخواست ارتش آمریکا برای آموزش نیروهای افغان می‌باشد.

 

به دنبال برگزاری انتخابات سراسری افغانستان در تاریخ 5 آوریل، مقامات کاخ سفید، وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون اظهار نظر در خصوص تعداد نظامیان آمریکایی که باید پس از پایان مأموریت نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در افغانستان باقی بمانند، را از سر گرفته اند.

 

یکی از مقامات آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: در حال حاضر بحث در خصوص چگونگی ادامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان بسیار داغ است و مقامات آمریکایی به دنبال گزینه هایی برای کاهش تعداد نظامیان خود در این کشور به کمتر از 10 هزار نفر هستند.

 

بر اساس این گزارش، مقامات کاخ سفید بر این باورند که نیروهای امنیتی افغانستان به توان نظامی کافی رسیده اند و احتمالا کمتر از 5 هزار نفر نظامی آمریکایی پس از پایان مأموریت نیروهای ائتلاف در این کشور باقی خواهد ماند. بنا بر اعلام مقامات کاخ سفید، این تعداد نظامی آمریکایی نیز بر مسائل آموزشی و همچنین عملیات مقابله با تروریسم در افغانستان خواهند ماند.

 

بنابراین گزارش، ارزیابی مثبت مقامات آمریکایی از نحوه برگزاری انتخابات سراسری افغانستان و مشارکت قابل توجه مردم افغان در این انتخابات دلیل اصلی اظهارنظرهای مقامات کاخ سفید برای خارج کردن تعداد زیادی از نیروهای آمریکایی از افغانستان است.

 

در حال حاضر حدود 33 هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارد که البته این تعداد پس از توافق سال 2011 کاهش یافته و از حدود 100 هزار نفر به این رقم رسیده است.

 

انتهای پیام/ی

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول