اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

کاهش تحرکات نظامی طالبان در افغانستان

پس از برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری و حضور گسترده مردم این کشور در پای صندوق‌های رأی به اذعان مقامات امنیتی افغانستان تحرکات نظامی طالبان کاهش یافته است.

کاهش تحرکات نظامی طالبان در افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، پس از برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری و حضور گسترده مردم این کشور در پای صندوق‌های رأی به اذعان مقامات امنیتی افغانستان تحرکات نظامی طالبان کاهش یافته است.

در همین خصوص، «بسم الله محمدی» وزیر دفاع و «محمد عمرداودزی» وزیر کشور افغانستان در گزارش اوضاع امنیتی این کشور به شورای امنیت ملی افغانستان از کاهش تحرکات نظامی طالبان پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبر دادند.

این درحالی است که طالبان پیش از برگزاری انتخابات اعلام کرده بود که روند انتخابات را مختل خواهد کرد و به شرکت‎کنندگان انتخابات نیز هشدار داد که باید منتظر عواقب بی‎توجهی به هشدار این گروه باشند.

علی‎رغم هشدارهای طالبان حضور مردم در پای صندوق‎های رأی پرشور بود و امنیت روز انتخابات توسط نیروهای امنیتی افغانستان به خوبی تأمین شد.

نیروهای امنیتی افغانستان از آزمون دشوار تأمین امنیت انتخابات سربلند بیرون آمدند و اعتماد هر چه بیشتر مردم این کشور را به خود جلب کردند.

این نیروها با خنثی‌سازی تعداد زیادی از حملات طالبان در روزهای منتهی به زمان برگزاری انتخابات و همچنین در روز برگزاری انتخابات کارنامه قابل قبولی دریافت نموده و عزم خود را برای دفاع از کشورشان پس از خروج نیروهای خارجی جزم کردند.

بسیاری از کشورهای خارجی با اشاره به مشارکت مردم افغانستان در انتخابات علی‌رغم هشدار طالبان از عملکرد نیروهای امنیتی افغانستان در تأمین امنیت این انتخابات تقدیر کردند.

برگزاری امن و موفق انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی در افغانستان با وجود تهدیدهای فراوان گروه طالبان با موفقیت پایان یافت و همه در انتظار اعلام نتایج این انتخابات هستند.

با این حال تأمین امنیت و مشارکت گسترده مردم در انتخابات بر ناکامی طالبان افزوده و به اعتقاد کارشناسان آینده این گروه در افغانستان را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول