اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی

کلنگ احداث 13 واحد مسکن محرومین در دو روستای اراک بر زمین زده شد

در مراسمی با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی و جمعی از مسئولان کلنگ احداث 13 واحد مسکن محرومین در دو روستای شهرستان اراک بر زمین زده شد.

کلنگ احداث 13 واحد مسکن محرومین در دو روستای اراک بر زمین زده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه‌ها اظهار داشت: در سال گذشته 354 قطعه اراضی روستایی به مساحت 117 هزار و 809 متر مربع به منظور تامین زمین متقاضیان واجدالشرایط احداث مسکن، واگذار شده است.

محمدرضا رضافرح افزود: تاکنون سه هزار و 976 قطعه زمین به میزان یک میلیون و 223 هزار و 464 متر مربع به متقاضیان واجدالشرایط واگذار شده است.

وی تصریح کرد: همچنین سال گذشته در بحث حمایت تسهیلاتی به منظور ودیعه مسکن مستاجرین کم درآمد در شهرهای استان به تعداد دو هزار و 460 خانوار با اعتباری بالغ بر 49 هزار و 200 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین از تهیه و اجرای طرح بافت با ارزش روستایی خبر داد و گفت: در این زمینه دو طرح بافت با ارزش روستایی در روستای وفس از توابع کمیجان و روستای انجدان از توابع اراک تهیه شد که اجرای طرح روستای انجدان در سال 88 آغاز و تاکنون اجرای فاز یک 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رضافرح در بخش دیگری از سخنان خود تامین مسکن محرومین را اصلی‌ترین و مهم‌ترین رسالت بنیاد مسکن برشمرد و ابراز داشت: فلسفه وجود بنیاد مسکن ساخت مسکن برای محرومین است که تاکنون قدم‌های ارزنده‌ای در این زمینه برداشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه احداث مسکن برای محرومان در گرو حمایت خیرین مسکن‌ساز است، گفت: حضرت امام(ره) حسابی به شماره 100 را در تمام شعب بانک ملی افتتاح کرده و از همه کسانی که توانایی دارند دعوت کرده که برای کمک به خانه‌سازی برای محرومان به این حساب پول واریز کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی ادامه داد: امام(ره) همچنین فرمودند هر کس که توانایی دارد در تامین انواع مصالح ساختمانی به این خدمت اسلامی کمک کند و نیروی کار و کارگری به طور وسیع به کار افتد و دولت نیز تصمیمات لازم را در تأمین آب و برق و آسفالت و وسایل ایاب و ذهاب و مدرسه و درمانگاه و دیگر نیازمندی‌های عمومی فراهم سازد که خوشبختانه امروز شاهد تحقق این فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی هستیم.

رضافرح ابراز داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی تاکنون توانسته است با مشارکت خیرین گام‌های ارزنده‌ای در راستای خانه‌دار شدن افراد بی‌بضاعت بردارد.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید این نهاد گفت: از مجموع 13 واحد هشت واحد در روستای طرمز و پنج واحد در روستای موت‌آباد احداث خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی از اهداء یک قطعه زمین به مساحت یک هزار و 300 متر به منظور احداث پنج واحد مسکونی در روستای موت‌آباد اشاره کرد و بیان داشت: این زمین توسط معصومه مرادی از خیرین نیک‌اندیش این منطقه اهدا شده و امید می‌رود با مشارکت خیرین در تامین مصالح مورد نیاز شاهد احداث این واحدها تا پایان سال جاری باشیم.

رضافرح خاطر نشان ساخت: این واحدها به متراژ 54 متر مربع و با پیش‌بینی برآورد 250 میلیون ریالی به ازای هر واحد ساخته خواهند شد.

انتهای پیام/87004/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول