اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در گفت‌وگوی تلفنی لاوروف با جان کری و اشتاین مایر مطرح شد

ناتوانی دولت موقت اوکراین در اداره امور کشور

وزیر امور خارجه روسیه در مذاکراتی تلفنی با همتای آمریکایی و آلمانی خود، بار دیگر بر لزوم رعایت سریع و کامل توافقات ژنو از سوی مقامات کی‌یف تاکید و ناتوانی و عدم تمایل آنها برای پایان دادن به خشونت‌ها را مورد توجه قرار داد.

ناتوانی دولت موقت اوکراین در اداره امور کشور

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که "سرگئی لاوروف" در جریان مذاکراتی تلفنی با "جان کری" و "فرانک والتر اشتاین مایر" وزرای امور خارجه آمریکا و آلمان، اوضاع کنونی در اوکراین را مورد بررسی قرار داد.

بر اساس این اطلاعات، "لاوروف" در مذاکره با جان کری بر «عدم توانایی و عدم تمایل دولتی موقت اوکراین برای پایان دادن به اقدامات خشونت آمیز گروه‌های مسلح  غیرقانونی در اوکراین» تاکید کرده و از همتای آمریکایی خود خواست تا بر اقدامات مقامات کی‌یف تاثیر گذاشته و اجازه ندهد تا «سر داغ» آنها موجب مناقشه خونبار در این کشور شود و آنها را متقاعد سازد تا تعهدات مربوط به توافقات ژنو را بطور کامل رعایت کنند.

وزاری خارجه روسیه و آمریکا بر لزوم آغاز هر چه سریعتر گفت‌وگوهای ملی در اوکراین و انجام اصلاحات قانون اساسی بر اساس منافع همه مناطق و نیروهای سیاسی این کشور تاکید کردند.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که "لاوروف" در جریان مذاکراتش با همتای آلمانی خود نیز تاکید کرد که مقامات کی‌یف باید فورا و بطور همه جانبه توافقات صورت گرفته در نشست 4 جانبه ژنو را مورد اجرا قرار دهند.

در این مذاکرات طرفین بر اهمیت تحقق ماموریت حفاظت از صلح سازمان امنیت و همکاری اروپا برای کمک به کاهش وخامت اوضاع در مناطق شرقی اوکراین و حل و فصل بحران سیاسی در این کشور تاکید کردند.

وزرای خارجه روسیه و آلمان همچنین توافق کردند تا به تماس‌های مرتب خود برای کمک به حل و فصل مسائل مربوط به اوکراین ادامه دهند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول