اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در دیدار با وزیر امور خارجه موزامبیک

لاوروف: آمریکا باید مسئولیت کارهای دولت مورد حمایت خود در کی‌یف را بپذیرد

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با وزیر امور خارجه موزامبیک، ضمن اعلام حمایت از توسعه صلح و امنیت در آفریقا، پروژه کشورهای غربی برای انزوای روسیه را پوچ خواند.

لاوروف: آمریکا باید مسئولیت کارهای دولت مورد حمایت خود در کی‌یف را بپذیرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با وزیر امور خارجه موزامبیک، ضمن اعلام برنامه‌های روسیه در جهت تقویت و آموزش نیروهای پاسدار صلح در آفریقا، عملکرد کشورهای غربی در قبال بحران اوکراین را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، لاوروف با اشاره به برنامه برخی کشورها در جهت انزوای روسیه در سطح بین الملل، این نقشه را با توجه به مخالفت بسیاری از کشورهای جهان، پوچ و بی اثر خواند.

وی حمله افراد مسلح ناشناس به پست ایست و بازرسی در شرق اوکراین را اقدامی در جهت شعله ور نمودن آتش جنگی دیگر در منطقه ارزیابی کرد.

او با اشاره به عزم قاطع روسیه برای جلوگیری از چنین واقعه‌ای، افزاد دخیل در چنین حوادثی را مجرم خواند.

لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود به تقاضای روزافزون روس تبارهای شرق اوکراین برای تأمین امنیت آنها در برابر حملات افراد مسلح اشاره کرد و گفت: روسیه در وضعیت مشکلی قرار گرفته است.

لاوروف علاوه بر تأکید به لزوم اقدام فوری برای حل بحراین اوکراین با انتقاد ضمنی از شروط زمانی غرب برای روسیه پس از انعقاد قرارداد ژنو، اساس قرارداد ژنو را بر جلوگیری از خشونت های بیشتر و بازگرداندن نظم به شرق اوکراین دانست. 

لاوروف با ابراز تأسف از تحولات اخیر اوکراین و زیرپا گذاشته شدن آشکار  مفاد این قرارداد، شرایط موجود را بسیار متفاوت با شرایط مطلوب در قرارداد ژنو ارزیابی کرد.

وی همچنین با انتقاد از عملکرد دولت اوکراین در قبال بحران مناطق شرقی این کشور از دولتمردان کی یف خواست به جای تکرار ادعاهای ارضی بر این مناطق، به دلائل اصلی بروز این بحران بپردازند.

وی همچنین از دولت آمریکا و دیگر شریکان اروپای‌اش که دولت جدید را در کی‌یف بر سر کار نشاندند خواست به جای تأکید بر متهم نمودن روسیه به خاطر مشکلات این کشور، مسئولیت اقدامات دولت موقت اوکراین را برعهده بگیرند.

وزیر امورخارجه روسیه با غیرقابل درک خواندن اقدام مردان مسلح ناشناس در شرق اوکراین در تیراندازی به سوی غیرنظامیان، دولت خود را «ناتوان و شاید نامتمایل به کنترل این افراط گرایان» دانست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول