اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ، تکاب در مجلس:

هدف از تشکیل سپاه تقویت توان دفاعی ایران است

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ، تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف از تشکیل سپاه تقویت توان دفاعی ایران و تحقق آرمان‌های الهی است.

هدف از تشکیل سپاه تقویت توان دفاعی ایران است

مهدی عیسی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: یکی از نهادهایی که پس پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در اردیبهشت ماه سال 1358 شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گامی اساسی در راه سازمان‌دهی این نهاد برداشت.

وی افزود: در حقیقت هدف از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن و کوشش در راه تحقق آرمان‌های الهی و گسترش حاکمیت قانون است.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ، تکاب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تقویت توان دفاعی جمهوری اسلامی از راه همکاری با دیگر نیروهای مسلح و آموزش نظامی، از دیگر اهداف تشکیل این نهاد شمرده می‌شود.

عیسی‌زاده خاطرنشان کرد: سپاه هم زمان با توطئه‌های دشمنان و اعلام جنگ مسلحانه بر ضد نظام مقدس جمهوری اسلامی، به مقابله با این توطئه‌ها پرداخت و با کشف و انهدام خانه‌های تیمی، توطئه شوم دشمن را نقش بر آب کرد.

وی عنوان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ابتدا جزو نیروهای شهری محسوب می‌شد، اما با توجه به شرایط خاص جامعه و پراکندگی قوای انتظامی، مأموریت حفظ نظم و امنیت عمومی را عهده‌دار شد.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ، تکاب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، این نهاد مقدس با بسیج نیروهای مردمی به دفع حملات دشمنان پرداخت و برای حفظ و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی به صحنه‌های مبارزه علیه استکبار جهانی پا گذاشت.

عیسی‌زاده بیان داشت: حمله ناجوانمردانه ارتش عراق به سرکردگی آمریکا و تحمیل جنگ از سوی رژیم بعث به جمهوری اسلامی، صحنه جدیدی از امتحان الهی را پیش‌روی سپاهیان پاسدار گشود و مسئولیت سنگین دفاع از مرزهای ایران اسلامی را بر دوش آنان نهاد.

وی افزود: شهدای آذربایجان غربی از جمله امینی، باکری و دیگر شهیدان آذربایجان غربی با توکل به خداوند، با سرهای پرشور و دل‌های پرسوز به مقابله با دشمن متجاوز شتافته و در برابر متجاوزان به دفاع پرداختند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ، تکاب در مجلس شورای ابراز داشت: پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی در همه شئون کشور، اصلی‌ترین مأموریتی بود که از روزهای نخست از سوی حضرت امام خمینی (ره) و دیگر مسئولان کشور بر عهده سپاه گذاشته شد.

عیسی‌زاده افزود: جایگاه بلند و ارزشمند سپاه پاسداران و رشادت‌های بی شمار رزم‌آوران آن نهاد، در طول هشت سال دفاع مقدس، در وصف نمی‌گنجد.

انتهای پیام/61004/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول