اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ فرمانده سپاه بیت‌المقدس:

فعالیت سپاه در عرصه‌های اقتصادی و سازندگی، جهادی است

فرمانده سپاه بیت‌المقدس گفت: فعالیت سپاه در عرصه‌های اقتصادی و سازندگی، جهادی است و تنها با هدف کمک به مردم در زمینه‌های محرومیت‌زدایی صورت می‌گیرد.

فعالیت سپاه در عرصه‌های اقتصادی و سازندگی، جهادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار محمدحسین رجبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن مهم‌ترین هدف و فلسفه وجودی سپاه است که در قانون اساسی به صراحت آمده است.

وی افزود: سپاه بر اساس این وظیفه ذاتی در هر زمان و مکان که نیاز باشد در راستای حراست و حفاظت از دستاوردهای نظام ورود پیدا کرده و تذکر لازم را می‌دهد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: این ارگان انقلابی به منظور تحقق وظیفه خود در زمینه پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی، با بحران‌هایی که ارزش‌های نظام را تهدید کند، مقابله خواهد کرد.

سردار رجبی با بیان اینکه بصیرت‌افزایی از دیگر رسالت‌های مهم این نهاد انقلابی است، گفت: سپاه در راستای تحقق این مهم باید به عرصه‌های دیگر نیز توجه داشته باشد.

سپاه بازوی کمکی دولت در سازندگی

به گفته وی، ورود سپاه به بحث سازندگی و محرومیت‌زدایی نیز از جمله اقدامات این نهاد انقلابی به منظور حراست و حفاظت از نظام و ارزش‌های آن بود و گرنه سپاه هیچ اصراری به فعالیت در این حوزه ندارد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: اقدامات سپاه در بحث سازندگی و محرومیت‌زدایی به عنوان بازوی کمکی دولت بدون چشم‌داشت و تنها با هدف جهادی و انقلابی انجام می‌شود.

رجبی در ادامه با اشاره به فلسفه تشکیل سپاه پاسداران به فرمان ملکوتی امام راحل در دوم اردیبهشت ماه سال 58، گفت: این نهاد انقلابی با هدف دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی شکل گرفت و رسالت‌های خود را تا به امروز به بهترین شکل انجام داده است.

وی افزود: سپاه پاسداران همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و توسط نیروهای انقلابی و درونی نهضت انقلابی امام راحل شکل گرفت.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان بیان کرد: این نهاد انقلابی با اهدافی که از سوی امام راحل پیش‌بینی شده بود کار خود را آغاز کرد و در دفاع از انقلاب و ارزش‌های این نهضت الهی از تمامی امتحانات و آزمایش‌های سخت سربلند بیرون آمده است.

شور انقلابی و دینی از ارزش‌های نهفته در درون سپاه

سردار رجبی تصریح کرد: سپاه با مشارکت در برنامه‌ها و صحنه‌های حساس و سرنوشت‌ساز کشور پرورش یافته و آبدیده شده است به نحوی که کارنامه آن در بحث مبارزه با گروهک‌های ضد انقلاب دست‌نشانده و عصاره حکومت ظلم در مناطق مختلف کشور روشن است.

وی افزود: بدنه سپاه را در واقع افرادی تشکیل دادند که شور انقلابی، دینی و دفاع از ارزش‌های آن موجب شد در چنین نهادی جمع شده و در کنار هم ایفای نقش کنند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس خاطرنشان کرد: حضور نقش‌آفرین سپاه در دوران جنگ تحمیلی در کنار ارتش، نقش مهمی در پیروزی ایران اسلامی در برابر صدام داشت.

وی با بیان اینکه جذب، آموزش و اعزام نیروهای مردمی در قالب بسیج در زمان جنگ تحمیلی از دیگر اقدامات محوری و ماندگار سپاه بود، افزود: در حقیقت عمق راهبردی ایران در جنگ تحمیلی همین مردم بودند که با آموزش و سازماندهی که از طریق سپاه انجام گرفت در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح ایستادند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس خاطرنشان کرد: نیروهای بسیج در حال حاضر نیز در تمام عرصه‌ها یک نیروی کمکی بسیار توانمند در کنار مردم و سپاه هستند.

گستردگی سازندگی، مردم‌یاری و مردم‌داری سپاه در کردستان

سردار رجبی مشارکت و حضور سپاه در حفاظت از شخصیت‌های مهم را متذکر شد و افزود: سپاه پاسداران در امنیت پروازهای داخلی و خارجی نیز نقش مهمی دارد.

وی تصریح کرد: سپاه در بحث سازندگی نیز پرچمدار و ورود سپاه به بحث سازندگی، مردم‌داری و مردم‌یاری و برخورد با گروهک‌های ضدانقلاب با استفاده از تجربه دوران دفاع مقدس، امروز با گستردگی بیشتری در کردستان دنبال می‌شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: از همان دوران دفاتر کمک به مردم در روستاها و شهرها از سوی این نهاد انقلابی تشکیل شد و در واقع سپاه به عنوان حلقه مفقود بین مردم و دولت‌ها در راستای رفع مشکلات و محرومیت‌زدایی تلاش و فعالیت می‌کرد.

سردار رجبی در پایان گفت: سپاه در حوزه کمک به نهضت‌های آزادی‌بخش که از فلسفه‌های اصلی تشکیل این نهاد مقدس است، قدم‌های جدی برداشته است به گونه‌ای که نه تنها نظام بلکه امت‌های اسلامی به وجود آن افتخار می‌کنند.

انتهای پیام/79002/ط40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول