اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

بی‌توجهی به صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون به صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات و فعالان و ذی‌نفعان این حوزه در استان توجه خاصی نشده و فعالیت این صنف جدی گرفته نشده است.

بی‌توجهی به صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد شجاعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران تأسیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای را در راستای دفاع از حقوق و حیثیت بخش خصوصی فعال در حوزه فناوری لازم دانست و گفت: این سازمان در واقع نقش مشاور برای بخش دولتی را ایفا می‌کند.

وی افزود: بخش خصوصی باید در کنار بخش دولتی در پیشبرد و اجرایی کردن پروژه‌های فناوری اطلاعات فعالیت کند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر بخش دولتی فعال در حوزه فناوری اطلاعات شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و اشخاص حقیقی در این حوزه فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: تاکنون به صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات و فعالان و ذی‌نفعان این حوزه در استان توجه خاصی نشده و فعالیت این صنف جدی گرفته نشده است.

وی افزود: ذی‌نفعان و فعالان در بخش خصوصی حوزه فناوری برای سهیم شدن در سیاست‌گذاری کلان فناوری اطلاعات و ارتباطات، دفاع از حقوق و حیثیت حرفه‌ای خود به یک سازمان منسجم و قانونمند نیاز دارند.

شجاعی با بیان اینکه تأسیس سازمان صنفی رایانه‌ای این استان از دی‌ماه سال 92 به صورت جدی در حال پیگیری است، اظهار داشت: در این مسیر مقدماتی نظیر احراز اسامی شرکت‌ها و فروشگاه‌های موجود در استان، ارسال اسامی شرکت‌ها و فروشگاه‌های فعال این حوزه به شورای عالی انفورماتیک کشور و اخذ مجوز تأسیس سازمان در استان انجام شد.

وی درج آگهی در دو روزنامه کثیرالانتشار و سایت اطلاع رسانی شورای عالی انفورماتیک کشور مبنی بر تشکیل مجمع عمومی مؤسس در استان، معرفی نماینده استانداری جهت برگزاری مجمع عمومی، ثبت‌نام از شرکت‌ها و فروشگاه‌های داوطلب حضور در مجمع را بخشی دیگر از اقدامات آتی دفتر فناوری اطلاعات در راستای تأسیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای دانست.

شجاعی تعداد تقریبی فروشگاه‌ها و شرکت‌های فعال در بخش خصوصی حوزه فناوری در استان را بیش از 600 مورد عنوان کرد و گفت: با تأسیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای فعالان این حوزه منسجم می‌شوند.

وی گفت: تنظیم مناسبات بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات با دولت، حمایت از فعالان این حوزه، سازماندهی امور مربوط به فناوری اطلاعات در استان بخشی از این وظایف این سازمان در استان است.

شجاعی، روابط میان بخش دولتی در حوزه فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای را متقابل دانست و گفت: دفاع از حق و حقوق اعضای صنف، مشارکت در تصمیم‌سازی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و اشاعه آن به سطوح اجرایی، اجرای نقش مشاور، دیده‌بان و سیاست‌گذار در برنامه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات و عضوگیری با ساختاری سازمانی و قانونمند بخشی از تعهدات نظام صنفی رایانه‌ای نسبت به بخش دولتی است.

انتهای پیام/82009/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول