اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد

تلاش برای افزایش اختصاص آب سد کوثر به کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تلاش خود و مجموعه مدیران و دستگاه‌های مرتبط استانی برای اختصاص آب سد کوثر به کهگیلویه و بویراحمد تا سقف 225 میلیون مترمکعب خبر داد.

تلاش برای افزایش اختصاص آب سد کوثر به کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید موسی خادمی بعد از ظهر امروز و پس از نشست مربوط به نحوه و چگونگی تخصیص آب سد کوثر به استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به جدی بودن مسئله آب در این استان و نقش آن در توسعه و آبادانی و تاثیرگذاری آن در همه بخش‌ها و ضرورت آن در کشاورزی، آشامیدنی، صنعت و گردشگری، انتظار می‌رود تا مسئولان و مقامات وزارت نیرو و شرکت منابع آب کشور بیش از پیش به این استان توجه ویژه داشته باشند.

خادمی، تصمیم گیری، برنامه‌ریزی و پیگیری برای بهره برداری و تخصیص بیشتر از اصلی‌ترین منابع یعنی آب استان برای پروسه زمانی 22 ساله تا سال 1414 را از برنامه‌های جدی استان در سال 93 برشمرد و گفت: برای تخصیص این میزان آب باید با ارائه استدلال، ملاک و معیارها پیگیر امور بود.

خادمی تاکید کرد: مسئولین در این خصوص تلاش پیگیر و جدی دارند و از همه مدیران استانی هم انتظار می‌رود این موضوع را در سطح استانی و ملی و در جایگاه‌های تصمیم‌گیری تکرار کنند تا به طور جدی مورد توجه واقع شود.

استاندار به سد کوثر و تخصیص بیشتر آب از این سد برای توسعه استان تاکید کرد و گفت: هم اکنون 83 میلیون لیتر از آب این سد برای کشاورزی، شرب و صنعت به استان اختصاص داده شده و تلاش بر این است تا آن را به 225 میلیون متر مکعب برسانیم و برای تحقق این هدف باید میزان آب مورد نیاز از این سد را بر اساس ارائه استدلال منطقی، برنامه مطالعه شده و مدارک متقن ارائه دهیم.

خادمی یادآور شد: حدود 8 درصد آب کشور سر منشا آن در استان است و برای مهار، جلوگیری از هدر رفت، تخریب و استفاده بهینه منابع آبی و خاکی استان با ایجاد ساختارهای سازه‌ای و غیر سازه‌ای جهت سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال نیازمند طراحی طرح جامع و کاملی از آب‌های استان در کوتاه مدت و دراز مدت هستیم.

وی به ضرورت روز افزون و نیاز اصلی مردم در همه شهرستان های استان از آب آشامیدنی و کشاورزی اشاره کرد و افزود: طراحی برنامه استفاده، بهره‌برداری و تخصیص از ظرفیت‌های منابع آبی سطحی موجود استان جهت مصارف شرب شهری و روستایی، کشاورزی، صنعت، گردشگری، آبزی پروری، تولید انرژی برقابی تا افق 1414 آغاز شده است.

 وی اظهار داشت: بررسی میزان نیاز آب ما را به این نتیجه می‌رساند که چگونه این آب‌های سرگردان و روان را مهار و از آن‌ها به بهترین روش، آسانترین شکل و با کمترین هزینه بهره‌برداری و بیشترین سود و استفاده را داشته باشیم.

استاندار همچنین به آخرین وضعیت سد تنگ سرخ اشاره کرد و گفت: این سد بازنگری و بررسی پیوست اجتماعی و معارضات مردمی آن در دست بررسی است و برآوردها از میزان خسارات، هزینه و مطالبات مردم در حوزه این سد به طور شفاف به روز رسانی خواهد شد.

خادمی تصریح کرد: این سد به لحاظ مهندسی ارزشی و برآوردها، توجیه فنی، اقتصادی و انتفاع ملی به خصوص برای مردم این استان دارد و مالکین حوزه این سد اطمینان خاطر داشته باشند که با پیگیری جدی هیچگونه حق و حقوقی از آنها ضایع نخواهد شد.

انتهای پیام/82009/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول