اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تقاضای استقلال‌طلبان اوکراین از پوتین؛ به هر شکل ممکن به ما کمک کنید

استقلال‌‌طلب‌های ساکن شهر «اسلاویانسک» روز دوشنبه از رئیس‌جمهور روسیه خواستند به هر طریقی که می‌تواند، به آن‌ها کمک کند.

تقاضای استقلال‌طلبان اوکراین از پوتین؛ به هر شکل ممکن به ما کمک کنید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه یورونیوز، طرفداران روسیه که کنترل شهر «اسلاویانسک» در شرق اوکراین را به دست گرفته‌اند، روز دوشنبه از روسیه درخواست کمک کردند.

دیروز در جریان درگیری‌ای که در یکی از ایست و بازرسی‌های ایجاد شده توسط استقلال‌طلبان رخ داد، دستکم پنج نفر کشته شدند.(برخی گزارش ها شمار قربانیان را 3 نفر اعلام می کنند) در پی این حادثه، از دیروز در این شهر حکومت نظامی اعلام شده است.

«ویاچسلاو پونوماریوف» شهردار «اسلاویانسک» امروز خطاب به رئیس‌جمهور روسیه گفته است: «می‌خواهم سران فدراسیون روسیه و مشخصا «ولادیمیر ولادیمیر پوتین» را مخاطب قرار دهم. استدعا داریم به ما کمک کنید. اگر نمی‌توانید ارتش را به عنوان نیروهای صلح‌بان به کمک ما بفرستید، حداقل با ارسال سلاح یا هر طور دیگر که می‌توانید، ما را یاری کنید.»

دیروز هم طرفداران روسیه در دیگر شهرهای مناطق شرقی از جمله «لوهانسک» از مسکو خواستند که برای حمایت از روس‌تبارها، نیروهای ارتش را به عنوان صلح‌بان به اوکراین اعزام کند.

ناآرامی‌ها در مناطق شرقی اوکراین دو ماه قبل و پس از آن آغاز شد که معترضان مورد حمایت غرب، بی‌توجه به توافق روز دوم اسفند، علیه دولت قانونی «ویکتور یانوکوویچ» دست به کودتا زده و وی را وادار به فرار از اوکراین کردند. در پی به قدرت رسیدن راستگرایان افراطی در دولت موقت، شرق‌نشینان اوکراین که عموما روس‌تبار هستند، دست به اعتراض زدند.

درگیری‌ها در این مناطق بعد از جدایی شبه‌جزیره «کریمه» از اوکراین تشدید شده است. ساکنان دیگر شهرهای نزدیک مرز روسیه، نظیر «دونتسک»، «خارکوف» و «لوهانسک» نیز برگزاری همه‌پرسی‌های مشابه و الحاق به فدراسیون روسیه را خواستار شده‌اند. استقلال‌طلبان در حال حاضر کنترل دستکم 10 شهر در مناطق شرقی اوکراین را در اختیار دارند.

با وجود آنکه پنج‌شنبه هفته گذشته نشست چهارجانبه وزیران خارجه آمریکا، روسیه، اوکراین و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شهر ژنو به امضای توافقنامه «کاهش تنش» منجر شد، اما استقلال‌طلب‌ها آن را رد کرده‌اند. طرفین از دو روز قبل به بهانه عید پاک مسیحیان موقتا آتش‌بس اعلام کرده‌اند، اما احتمال دارد تنش‌های لفظی کنونی بار دیگر به درگیری میان استقلال‌طلب‌ها و نظامیان اوکراینی منجر شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول