اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رخداد عظیم فرهنگی-108

یادواره شهید فوزیه شیردل برگزار می‌شود

یادواره شهید فوزیه شیردل نخستین بانوی شهیده استان کرمانشاه مردادماه سال‌جاری در شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

یادواره شهید فوزیه شیردل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، یادواره شهید فوزیه شیردل نخستین زن شهید استان کرمانشاه، مردادماه سال‌جاری با حضور مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، یادگاران هشت سال دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم در شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

این برنامه از سلسله برنامه‌های کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه بوده و در راستای نشر و گسترش فرهنگ رشادت و ایثار و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین افراد جامعه برگزار می‌شود.

هم‌زمان با برگزاری این یادواره دبیرستان دخترانه شهید فوزیه شیردل و یادمانی از رشادت‌های زنان شهیده در استان و ارج نهادن به مقام شامخ آن‌ها در میدان سپاه پاسداران شهر کرمانشاه احداث خواهد شد.

شهید فوزیه شیردل شهید شاخص سال 93 در سال 1338 در شهر کرمانشاه در خانواده‌ای متدین و مومن به‌دنیا آمد و از کودکی به نماز خواندن و روزه گرفتن بسیار پایبند بود.

این شهید والامقام پس از اخذ مدرک سیکل به بهداری کرمانشاه ورود پیدا کرد و حدودا سه سال بعد به شهرستان پاوه واقع در استان کرمانشاه منتقل شد.

در سال 1357 هم‌زمان با اوج‌گیری مبارزات علیه رژیم منحوس پهلوی و پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی به‌خاطر حمایت از انقلاب و امام خمینی (ره) بارها با رئیس بیمارستان درگیر شده بود.

سرانجام وی در روز 25 مرداد ماه سال 1358 در جریان حمله گروهک‌ ضدانقلاب دموکرات به بهداری پاوه و محاصره بهداری و در حالی ‌که مشغول کمک به یاران شهید مصطفی چمران در راهنمایی هلی‌کوپتر برای فرود در بهداری پاوه بود، با زبان روزه مورد اصابت گلوله دموکرات‌ها قرار گرفت.

این شهید والامقام پس از گذشت 16 ساعت و خون‌ریزی فراوان به‌ درجه رفیع شهادت نائل گشت و در مزار شهدای باغ فردوس کرمانشاه آرام گرفت.

انتهای پیام/2700/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول