اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

حضرت زهرا (س) در مرکز مثلث عصمت قرار دارد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضرت زهرا (س) در مرکز مثلث عصمت یعنی پیامبر اکرم (ص)، امام علی (ع) و فرزندانش قرار دارد.

حضرت زهرا (س) در مرکز مثلث عصمت قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام ولی‌الله لونی‌الیگودرزی صبح امروز در مراسم جشن میلاد کوثر شهر آبیک که در سالن ورزشی دو هزار نفره پیامبر اعظم (ص) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) در مقام همسری به جایگاهی می‌رسد که تمام وجود امام علی(ع) در وجود این بانوی بزرگوار اسلام ذوب و خلاصه می‌شود، چراکه حضرت فاطمه(س) مظهر ذوب شده در خدای متعال بود.

وی افزود: حضرت زهرا(س) نقش مادری خود را به طور کامل و جامع ایفا کرد و ام‌ابیها بودنش به این دلیل بود که آغوشش به روی پدر عزیزش مانند مادر باز بود.

این مسئول ادامه داد: حضرت زهرا(س) نسبت به فرزندانش دو نقش داشت یکی انسان کامل و دیگری مادری نمونه بود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حضرت زهرا(س) به عنوان احیاگر تفکر دینی و تفکر سالم انسانی از نظر معنوی، تربیتی، علمی و توحیدی با پدر و همسر بزرگوارشان هیچ تفاوتی نداشت به همین دلیل نقش اجتماعی یک معلم را داشت و یک الگوی انسانیت برای زن و مرد محسوب می‌شود.

لونی‌الیگودرزی اضافه کرد: حضرت فاطمه(س) چون ذوب در حق تعالی بود و رضایش، رضای او و غضبش، غضب او بود یک انسان کامل است چراکه حق بندگی را به نحو شایسته قلبی ادا می‌کرد و خطا و اشتباه در وجود ایشان راه نداشت.

وی سخن گفتن در وصف حضرت زهرا(س) را دشوار دانست و خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) یک انسان کامل است، چراکه عقل ایشان کامل بود یعنی کامل می‌اندیشید و جای خالی در ذهنشان باقی نمی‌ماند و مسائل مختلف هیچ تأثیری بر روی ایشان نمی‌گذاشت.

این استاد حوزه و دانشگاه اذعان داشت: حضرت زهرا (س) دارای عاطفه عبادی کامل است، چراکه تنها به خدا توسل می‌جست و صد درصد به خدا وابستگی و تعلق خاطر داشت، به همین دلیل هوای نفس در ذهن ایشان و همچنین 13 معصوم دیگر وجود نداشت.

لونی‌الیگودرزی عنوان کرد: هیچ کم و کاستی در مقام انسانیت، عقل، عاطفه و سیر و سلوک و درک حقایق و تشخیص راه در وجود حضرت زهرا(س) وجود نداشت و این عوامل سبب شده بود که ایشان به عنوان الگوی کامل انسانی برای بشریت مطرح باشد.

وی اضافه کرد: ائمه اطهار(ع) به عنوان یک انسان کامل، به خدا عشق می‌ورزیدند و نعمت‌ها را حفظ می‌کردند، به همین دلیل اندیشه‌شان ماندگار و حجت است حتی امام علی(ع) بیانات حضرت زهرا(س) را نگارش می‌کرد که بیانگر کامل بودن شخصیت این بانوی بزرگ اسلام بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر تأسی بانوان جامعه از حضرت زهرا (س) و عمل کردن طبق سیره ایشان بیان کرد: زنان جامعه باید آرمان‌های حضرت زهرا (س) را که با خون شهدا حفظ شده، فراموش نکنند و در حفظ این آرمان‌ها کوتاهی نکنند.

لونی‌الیگودرزی ادامه داد: حضرت زهرا (س) در مدیریت تابع امام علی (ع) بود که از جهت الگو بودن، بهترین الگو برای بانوان جامعه هستند، بنابراین بانوان جامعه باید نقش و جایگاه خود را پیدا کرده و در تربیت فرزندان و همسرداری از حضرت زهرا (س) پیروی کنند.

انتهای پیام/77006/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول