اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجرایی سازمان تاکسیرانی قزوین:

دقت نظر بیشتری برای انتخاب رانندگان تاکسی در قزوین اعمال می‌شود

معاون اجرایی سازمان تاکسیرانی قزوین گفت: با توجه اینکه تاکسیرانی به دلیل ارتباط با قشرهای مختلف مردم یکی از مشاغل مهم به شمار می‌رود، از این پس برای انتخاب رانندگان تاکسی دقت نظر بیشتری اعمال می‌شود.

دقت نظر بیشتری برای انتخاب رانندگان تاکسی در قزوین اعمال می‌شود

داوود عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: فعالیت‌های یک فرد در سازمان تاکسیرانی از بدو ورود به عنوان یک متقاضی تا زمانی که به صورت خطی و گردشی و یا تاکسی شرکتی فعالیت کند، به معاونت اجرایی مرتبط است.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های سال 93 سازمان تاکسیرانی این است که در سیستم پذیرش افراد به عنوان راننده تاکسی اصلاحاتی انجام دهد.

معاون اجرایی سازمان تاکسیرانی قزوین ادامه داد: این امر به این دلیل است که تاکنون تاکسیرانی به عنوان یک شغل مجزا در جامعه نهادینه نشده و در واقع حیاط خلوت مشاغل دیگر به شمار می‌رود.

عظیمی عنوان کرد: در نخستین سال‌های تأسیس سازمان تاکسیرانی سیستم پذیرش افراد به عنوان راننده تاکسی از فیلترهایی برخوردار بود که موجب می‌شد افراد با دقت بیشتری انتخاب شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس سیاست‌های حاکم بر سازمان با دریافت گواهی سوءپیشینه، عدم اعتیاد و تأییدیه اماکن به متقاضیان مجوز تاکسی داده می‌شود.

معاون اجرایی سازمان تاکسیرانی قزوین گفت: این امر موجب شده که شاهد دریافت گزارشاتی از سوی شهروندان مبنی بر برخورد نامناسب برخی از تاکسیرانان و یا اعتراض تاکسیرانان در مورد افرادی که رانندگی تاکسی را به عنوان شغل دوم انتخاب کرده‌اند، باشیم.

عظیمی بیان کرد: بنابراین قصد داریم بر اساس تجربیات سال‌های 77 و 78 و با استفاده از ظرفیت موجود در سازمان، فیلتر پذیرش تاکسیرانان را تقویت کنیم زیرا اعتقاد داریم که شغل تاکسیرانی شغل بسیار باارزشی است و باید تلاش شود احترام این افراد حفظ شود.

وی افزود: یکی از اقداماتی که وزارت کشور در راستای تحقق این مهم انجام داد این بود که با ابلاغ بخشنامه‌ای دستور جمع‌آوری مجوز تاکسیرانی بازنشستگان و افراد شاغل را صادر کرد که کمک شایانی به نهادینه کردن شغل تاکسیرانی در جامعه کرد.

وی اضافه کرد: با در نظر گرفتن شرایط ویژه برای انتخاب تاکسیرانان امیدواریم شاهد دریافت گزارشاتی در خصوص کمبود نیرو در خطوط تاکسیرانی و شرکت‌های حمل و نقل نباشیم.

معاون اجرایی سازمان تاکسیرانی قزوین ادامه داد: زیرا در حال حاضر افرادی که رانندگی تاکسی را به عنوان شغل دوم خود انتخاب کرده‌اند در برخی از ایام سال به ویژه ایام تعطیلات ارائه خدمات ندارند که این امر موجب بروز مشکلاتی در سطح شهر می‌شود.

عظیمی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با تدوین آیین‌نامه جدید کسانی را وارد ناوگان تاکسیرانی قزوین کنیم که تاکسیرانی را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب کرده باشند.

وی بیان کرد: برگزاری آزمون ورودی، انجام مصاحبه حضوری در خصوص قوانین و مقررات سازمان تاکسیرانی و انجام تحقیقات اجمالی از معرف‌های متقاضی دریافت مجوز که در فرم‌های مربوط به سازمان ذکر می‌شود، در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

معاون اجرایی سازمان تاکسیرانی قزوین با اشاره به اینکه رانندگی تاکسی شغل بسیار مهمی است، یادآور شد: راننده تاکسی با قشرهای مختلفی از افراد جامعه سروکار دارد، بنابراین در انتخاب افراد برای احراز این شغل باید دقت نظر بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/77010/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول