اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه طبس:

ظرفیت‌ها و قابلیت‌های زن در جامعه شناخته شود

امام جمعه طبس گفت: باید قابلیت‌ها و ظرفیت‌های زن در جامعه شناخته شده و براساس آن فعالیت‌های او تنظیم شود.

ظرفیت‌ها و قابلیت‌های زن در جامعه شناخته شود

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: اسلام جایگاهی را که برای مرد در نظر گرفته است، همان جایگاه را با در نظر گرفتن شرایط جسمی و روحی برای زن نیز در نظر گرفته است.

وی با بیان این‌که در درگاه خداوند مرد و زن از نظر ارزش فرقی ندارند، تصریح کرد: کسی به سبب مرد بودن امتیاز بیشتری به جنس مذکر نداده است.

امام جمعه طبس با بیان این‌که باید ظرفیت‌ها و قابلیت‌های زن شناخته شود، اذعان داشت: زن از نظر جسمی به گونه‌ای آفریده شده که برخی از فعالیت‌ها متناسب با روحیات او نیست و توانایی فعالیت‌های سنگین و پراسترس را ندارد، زن می‌تواند با تربیت درست فرزندان بهترین خدمت را برای جامعه بشری انجام دهد، همچنین جهاد زن شوهرداری است.

امام جمعه طبس با بیان این‌که در زمینه شناخت خصوصیات، احتیاجات و قابلیت‌های زن باید فعالیت فرهنگی در جامعه انجام شود، افزود: براساس این شناخت‌‌ها باید از زن انتظار داشت.

مهاجریان‌مقدم زن را مانند گل و شکوفه دانست و یادآور شد: باید با این موجود ظریف با شرایط خاص خودش برخورد کرد.

امام جمعه طبس با بیان این‌که در کشورهای غربی به زن به عنوان یک وسیله بهره‌گیری حیوانی نگاه می‌کنند، تصریح کرد: هر روز لباسی جدید برای زن طراحی می‌کنند، تا در نظر مردها بیشتر جلب توجه کند و از زن‌ها برای تبلیغات تجاری خود استفاده می‌کنند.

وی با بیان این‌که کشورهای غربی به زن ظلم می‌کنند، ادامه داد: اگر زن بخواهد به جایگاه خود برسد، باید دیدگاه غربی‌ها را نادیده بگیرد، اگر فعالیت زن منافاتی با وظیفه اصلی او یعنی مدیریت خانه و تربیت فرزند نداشته باشد، مشکلی ندارد.

 انتهای پیام/69010/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول