اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره نمایش‌های آیینی کرمان

18 کودک تعزیه‌خوان کرمانی تجلیل شدند

دبیر نخستین جشنواره نمایش‌های آیینی کرمان گفت: 18 کودک تعزیه‌خوان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی کرمان تجلیل شدند.

18 کودک تعزیه‌خوان کرمانی تجلیل شدند

هوشنگ انکوتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: با هدف رشد و تشویق کودکان و نوجوانان در عرصه تعزیه از 18 بچه‌خوان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی کرمان تجلیل شد.

وی با اشاره به اینکه تشویق کودکان و نوجوانان شبیه‌خوان به ماندگاری آنها در عرصه تعزیه کمک می‌کند، ابراز داشت: تجربه ثابت کرده است افرادی که شبیه‌خوانی را از کودکی آغاز کرده‌اند، هیچ موقع این عرصه را ترک نمی‌کنند.

دبیر جشنواره نمایش‌های آئینی کرمان شبیه‌خوانی را ذاکری و نوکری در خانه اهل بیت (ع) و خدمت عاشقانه به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دانست و افزود: یک بچه‌خوان تعزیه می‌تواند از شبیه حضرت علی اصغر (ع) آغاز و تا حضرت قاسم (ع) را شبیه‌خوانی کند.

انکوتی با بیان اینکه شبیه‌خوانی طفلان مسلم (ع)، طفلان زینب (ع)، عبدالله بن حسن (ع) و حضرت سکینه (س) از اجراهای دوران کودکی یک شبیه‌خوان است، خاطر نشان کرد: معرفت و محبت نسبت به اهل بیت (ع) از دوران کودکی به شبیه‌خوانان آموزش داده می‌شود و همین معرفت است که تا پای مرگ از آنها جدا نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه بچه‌ها شبیه‌خوانی را خیلی دوست دارند، گفت: اثرگذاری تعزیه بر روی کودکان بسیار زیاد است و به راحتی می‌توان از این طریق آنها را در مسیر سیره اهل بیت (ع) هدایت کرد.

دبیر نخستین جشنواره نمایش‌های آئینی کرمان تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آموزش نماز و اهمیت نماز، از خودگذشتگی، درس شجاعت و وفاداری گوشه‌ای از اثرات خوب تعزیه بر روی کودکان و نوجوانان است.

انتهای پیام/2446/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول