اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کرمان:

اجرای مجالس تعزیه در کرمان شایسته تقدیر است

رئیس حوزه هنری استان کرمان گفت: تمرین و اجرای مجالس تعزیه غریب توسط گروه‌های تعزیه استان کرمان شایسته تقدیر است.

اجرای مجالس تعزیه در کرمان شایسته تقدیر است

عباس سالاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به برگزاری جشنواره نمایش‌های آیینی کرمان در روستای ده زیار‌ اظهار داشت: تمرین و اجرای مجالس تعزیه غریب توسط گروه‌های تعزیه استان کرمان شایسته تقدیر است.

وی با بیان اینکه حدود چهار سال است که گروه‌های تعزیه کرمان به سمت اجرای مجالس تعزیه غریب حرکت کردند و پیشرفت خوبی هم در این زمینه داشتند، خاطر‌ نشان کرد: قطعا در آینده‌ای نزدیک شاهد اجرای بیشتر مجالس تعزیه غریب و با‌ کیفیت بهتر هستیم.

سالاری افزود: در سوگواره‌های تعزیه‌ای که در آینده برگزار می‌شود، بخش ویژه سوگواره را اجرای مجالس تعزیه غریب می‌گذاریم تا رغبت گروه‌ها نیز به اجرای این مجالس بیشتر شود.

وی با بیان اینکه تمام مجالس معروف تعزیه در استان کرمان اجرا می‌شود، گفت: بهتر است مجالس معروف ‌تنها در دهه اول ماه محرم شبیه‌خوانی شود و در سایر ایام سال به مجالس غریب پرداخته شود.

رئیس شورای تعزیه استان کرمان با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم از نخستین جشنواره نمایش‌های آیینی کرمان در روستای ده زیار، عنوان کرد: برگزاری جشنواره نمایش‌های آئینی در کرمان حرکت جدیدی بود که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

وی خاطر‌ نشان کرد: مردم از کار خوب استقبال می‌کنند و امیدواریم در سالی که مقام معظم رهبری به مسئله فرهنگ اشاره داشتند، بتوانیم با همکاری خود گروه‌های تعزیه اجراهای بیشتری در سطح استان داشته باشیم.

‌به گزارش فارس، نخستین جشنواره نمایش‌های آیینی کرمان‌ به همت هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان کرمان با حضور 12 گروه تعزیه‌خوانی و پرده‌خوانی از 21 فروردین جاری آغاز شده و تا اول اردیبهشت ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/2446/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول