اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت حوزه هنری استان مرکزی:

مجلس تعزیه کربلایی کاظم ساروقی تولید شد

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان مرکزی گفت: مجلس تعزیه کربلایی کاظم ساروقی به نویسندگی و کارگردانی مهدی دریایی تولید شد.

مجلس تعزیه کربلایی کاظم ساروقی تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان مرکزی، خلیل خسروبیگی  اظهار داشت: در راستای معرفی مفاخر بومی و ملی استان با زبان هنر آیینی، مجلس تعزیه کربلایی کاظم ساروقی به نویسندگی و کارگردانی مهدی دریایی تولید شد.

کربلایی کاظم ساروقی کشاورز ساده‌ای بود که در اثر خلوص نیت و پایبندی به شرع مقدس و تقوای در عمل مورد عنایت ویژه اهل بیت(ع) قرار گرفت و حافظ کل قرآن کریم می‌شود، وی که از سوی مراجع بزرگی چون حضرات آیات عظام بروجردی و مرعشی نجفی مورد آزمون و تأیید قرار گرفته توسط شهید والامقام نواب صفوی به مصر و الازهر مسافرت کرده و مورد عنایت علمای آن بلاد نیز قرار گرفت.

کربلایی کاظم ساروقی در سال 1300 هجری قمری در روستای ساروق اراک به دنیا آمد و در روز عاشورای سال 1378 هجری قمری چشم از جهان فرو‌ بست.

از سرگذشت کربلایی کاظم به عنوان معجزه قرن یاد می‌شود، این واحد در سال گذشته مجلس شبیه خوانی امیرکبیر را به کارگردانی مهدی دریایی تولید کرد که با استقبال و موفقیت‌های بی‌شماری روبرو شد.

انتهای پیام/87006/ق/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول