اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رئیس شبکه ‌بهداشت و درمان باشت تشریح شد

اجرای برنامه‌های مختلف هفته سلامت در باشت

در آستانه هفته سلامت رئیس شبکه بهداشت و درمان باشت برنامه‌های هفته سلامت در این شهرستان را تشریح کرد.

اجرای برنامه‌های مختلف هفته سلامت در باشت

کریم رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت ضمن تبریک میلاد با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: با توجه ‌به این‌که در بسیاری از موارد علل و عوامل ایجاد بیماری‌های انسان خود فرد بوده لذا «یک عمر سلامت، با خودمراقبتی» به‌عنوان شعار سال مطرح شده تا هر فرد با خودمراقبتی به سلامت خود کمک کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان باشت تصریح کرد: با توجه به این‌که سالانه بالغ بر 20 الی 23 هزار کشته و قریب به 130 هزار مجروح بر اثر تصادفات در کشور وجود دارد و هزینه حوادث ترافیکی سه درصد تولید ناخالص داخلی است لذا با مراقبت هر فرد از خود و با رعایت اصول بهداشت فردی بار سنگینی از مراجعات به مراکز بهداشتی، هزینه‌های آن و مبتلا شدن به بیماری به صورت چشم‌گیری کاهش خواهد یافت.

وی از بیماری‌های قلبی و عروقی، تصادفات و سرطان به‌عنوان سه علت اصلی مرگ و میر در استان کهگیلویه و بویراحمد یاد کرد و افزود: افراد می‌توانند با رژیم غذایی مناسب، فعالیت‌های مرتب و سالم بدنی، رعایت مقررات رانندگی و ایمنی به سلامت خود کمک کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت در خصوص گرامی‌داشت هفته سلامت برنامه‌های متعددی از جمله یک روز ویزیت رایگان، استقرار تیم سلامت در مرکز شهر و نماز جمعه، سخنرانی در نماز جمعه پیرامون سلامت و شعار سال بهداشت و توزیع مطالب آموزشی در میان شهروندان در سطح شهر را خواهد داشت.

این مسئول در ادامه تشریح برنامه‌های هفته سلامت در باشت اذعان کرد: سفره سلامت در مدارس، اعزام تیم سلامت به روستاهای محروم شهرستان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، به صدا در آوردن زنگ سلامت، اجرای طرح گشت ضربت سلامت، برگزاری همایش پیاده‌روی، بازدید از خانه‌های ‌بهداشت‌ها و امحای مواد جمع‌آوری شده غیر بهداشتی از دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان باشت در هفته سلامت خواهد بود.

انتهای پیام/82017/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول