اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان مرکزی:

خودمراقبتی در تغذیه و برنامه غذایی مورد توجه قرار گیرد

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: خودمراقبتی در تغذیه و برنامه غذایی مورد توجه قرار گیرد.

خودمراقبتی در تغذیه و برنامه غذایی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک نسرین یادگاری بعدازظهر امروز در نشست خبری ستاد بزرگداشت هفته سلامت با اشاره به نقش و ارتقاء آگاهی و دانش تغذیه‌ای افراد در خودمراقبتی افزود: در راستای خودمراقبتی توجه به آموزش اصول تغذیه صحیح  و کنترل برنامه غذایی خانواده توسط زنان حائز اهمیت است.

وی، نمک و شکر را عوامل تهدید کننده سلامت دانست و با اشاره به افزایش چاقی در کشور و استان بر ضرورت کنترل افزایش وزن و چاقی و جلوگیری از تبلیغات کاهش وزن با دارو و روش‌های غیراستاندارد تاکید کرد.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان مرکزی تصریح کرد: دغدغه امروز حوزه سلامت در مصرف ریزمغذی‌ها و املاح است که آمار نگران‌کننده کاهش مصرف آن به شدت آسیب‌زا است.

یادگاری راهکار کنترل و کاهش چاقی را تغییر سبک زندگی و روش غذایی عنوان کرد و بیان داشت: اولین گام در رعایت تغذیه مصرف مواد غذایی است که نیاز واقعی فرد را تامین کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مصرف کلسیم در جامعه کم است و مردم 90 درصد کلسیم مورد نیاز بدن خود را دریافت نمی‌کنند بر ضرورت تغییر و اصلاح شیوه تغذیه با توجه به گرایش و میل جوانان به فست‌فودها تأکید کرد و افزود: فقر کلسیم یکی از چالش‌های مهم سلامت مردم این استان است که نیازمند مداخلات دقیق و هدفمند بهداشتی است.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان مرکزی با اشاره به اینکه کمبود کلسیم سبب پوکی استخوان، ضعف استحکام اسکلتی، پوسیدگی دندان‌ها و مشکلات در ناخن‌ها را فراهم کرده و به تدریج سلامت آنان را تهدید می‌کند، بیان کرد: رژیم غذایی نامناسب و عدم مصرف به اندازه مواد لبنی و سرشار از کلسیم و کمبود اطلاعات بهداشتی و رفتاری صحیح در زندگی روزمره مهمترین دلیل ایجاد این مشکلات است.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول