اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی:

نخستین گام خودمراقبتی خودارزیابی است

معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی با اشاره به اینکه نخستین گام خودمراقبتی خودارزیابی است، گفت: خودمراقبتی از اولین قدم‌هایی است که سلامت انسان را با کمترین هزینه تأمین می‌کند.

نخستین گام خودمراقبتی خودارزیابی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس اسماعیلی بعد از ظهر امروز در نشست خبری ستاد بزرگداشت هفته سلامت با اشاره به اینکه شعار امسال همه مردم را مخاطب قرار می‌دهد، اظهار داشت: مردم باید به سلامت خود توجه بیشتری داشته باشند و نسبت به شناسایی رفتارهای مخاطره آمیز و اصلاح آنها با جدیت وارد عمل شوند.

وی خودمراقبتی را مرور مجدد بر رفتار و نحوه زندگی فرد از لحاظ جسمی، روحی، روانی و معنوی عنوان کرد و تصریح کرد: در بحث  خودمراقبتی هر فرد متولی تامین سلامت خود است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی بر آموزش مهارت خودمراقبتی به فرزندان تاکید کرد و افزود: آموزش و اطلاع رسانی در گسترش فرهنگ خودمراقبتی و توانمندسازی مردم برای حفظ سلامت نقش بسیار اساسی دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه خودمراقبتی مهارتی است که بستر گره گشایی از بسیاری از مشکلات سلامت را فراهم می‌کند و بی‌توجهی به آن بزرگترین خطا در حوزه تصمیم سازی کشور است، ادامه داد: یکی از موضوعات مهم خودمراقبتی در حوزه رفتارهای الگوی زندگی فردی است که عمده آن به تغییر شامل کم تحرکی و سهل‌انگاری از معاینات دوره‌ای در سنین بالای افراد باز می‌گردد.

وی اظهار داشت: توجه به آرامش روانی در محیط خانوادگی و کار ، پرهیز از رفتارهای پرخطر، استاندارد سازی وسایل محیط کار و منزل، پرهیز از غذاهای فست‌فودی و تقویت حس نوعدوستی و خوش‌بینی  از دیگر اصول مهم خودمراقبتی است که می تواند از بسیاری تهدیدات سلامتی پیشگیری کند.

انتهای پیام/87002/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول