اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل تسنن ارومیه:

شاخص‌ترین وظیفه زن تربیت فرزند صالح است

امام جمعه اهل تسنن ارومیه گفت: شاخص‌ترین وظیفه زن امروز تربیت فرزند صالح و جلوگیری از نفوذ غرب و تهاجم فرهنگی به زندگی جوانان است.

شاخص‌ترین وظیفه زن تربیت فرزند صالح است

ماموستا عبدالقادر بیضاوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس و با تبریک فرا رسیدن روز با سعادت فاطمه زهرا (س) و روز زن، اظهار داشت: تمام ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) می‌تواند یک درس باشد و زنان با الگو گرفتن از آن حضرت که نمونه کامل عفاف، حجاب، عصمت و پاکدامنی بود می‌توانند راه سعادت و رسیدن به کمال را در پیش گیرند.

وی با بیان اینکه شاخص‌ترین وظیفه زنان امروزی تربیت فرزندان صالح است، افزود: دشمنان اسلام با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی در صدد گمراهی جوانان ایران هستند، لذا وظیفه بانوان تربیت صحیح فرزندان است.

امام جمعه اهل تسنن ارومیه ابراز داشت: زنان و دختران مسلمان با الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا(س) در تمام ابعاد زندگی خود به ویژه مسئله حجاب و عفاف می‌توانند همواره مروج اهداف این بانوی گرانقدر اسلام باشند و از اهداف وی که بزرگ‌ترین آن ولایتمداری است پاسداری کنند.

بیضاوی تصریح کرد: امام (ره) از زنان انتظار داشتند همچون حضرت فاطمه زهرا (س) که در مقاطع حساس تاریخی نقش‌آفرینی کردند آنها نیز وارد عرصه شوند و حتی این موضوع را یک ضرورت می‌دانستند.

وی اضافه کرد: اگر زن‌ها روز ولادت حضرت زهرا (س) را به عنوان روز زن پذیرفته‌اند این پذیرش باید به معنای تبعیت کردن از راه، منش و کردار آن حضرت باشد.

امام جمعه اهل تسنن ارومیه خاطرنشان کرد: زن واقعی باید مسئولیت‌های نهاده شده بر دوش خود را با تبعیت از حضرت فاطمه زهرا (س) به نحو احسن انجام دهد.

بیضاوی درباره حجاب زنان گفت: حجاب عامل احترام به زن، ارزش و حافظ زنان است که این امر تا قبل از انقلاب اسلامی نبود و این مهم را امام خمینی (ره ) برای زنان جامعه احیا کرد.

وی اذعان داشت: شغل بچه‌داری و تربیت انسان بزرگترین و مهمترین مشاغل است که در حکومت طاغوت تلاش داشتند که این وظیفه مهم را از مادرها و زن‌های جامعه ما بگیرند.

امام جمعه اهل تسنن ارومیه عنوان کرد: مهمترین نیاز فرزندان و نسل آینده محبت مادری و تربیت اوست و شاخص‌ترین وظیفه زن، انسان‌سازی است.

بیضاوی اضافه کرد: اگر زن‌های انسان‌ساز از ملت‌ها گرفته شوند قطعا ملت‌ها به شکست و انحطاط کشیده خواهند شد.

وی گفت: اگر مادران و دختران جامعه ما با تربیت قرآنی و اسلامی آشنا گردند، در آینده مادران فداکاری خواهند شد که می‌توانند تهاجم فرهنگی دشمنان نظام و انقلاب را به بنیان خانواده خنثی کرده و آنها را در این توطئه شکست دهند.

امام جمعه اهل تسنن ارومیه یادآور شد: زنان در جامعه اسلامی دارای الگوهایی بزرگ چون فاطمه زهرا (س)‌ هستند که می‌توان با تأسی از روش زندگی آنان آینده خوبی را برای زنان در جامعه اسلامی رقم زد.

بیضاوی افزود: حفظ حجاب و استفاده از پوشش مناسب مهمترین وظیفه زنان در جامعه اسلامی است و می‌تواند آنان را از خطرات اجتماعی دور کند.

امام جمعه اهل تسنن ارومیه با تأکید بر این که امروز دشمنان در نظر دارند تا با ترویج غلط فرهنگ غربی دختران جوان ما را مورد هدف قرار دهند گفت: باید با ترویج بیشتر فرهنگ دینی و اسلامی و اجرای برنامه‌های فرهنگی بیش از گذشته جوانان را با فرهنگ غنی اسلامی مأنوس کنیم.

انتهای پیام/61004/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول