اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری فارس عنوان کرد

اجرای 41 هزار و 700 ویژه‌برنامه بزرگداشت روز زن در فارس

مدیرکل امور بانوان استانداری فارس با اشاره به اجرای 41 هزار و 700 برنامه ویژه بزرگداشت روز زن در فارس گفت: این برنامه‌ها در قالب 18 فعالیت اجرا می‌شود.

اجرای 41 هزار و 700 ویژه‌برنامه بزرگداشت روز زن در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، معصومه دستغیب بعد از ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران با تشریح برنامه‌های بزرگداشت روز زن در این استان اظهار داشت: برنامه‌های بزرگداشت هفته زن از 31 فروردین‌ ماه با اجرای 41 هزار و 700 برنامه در قالب 18 فعالیت آغاز می‌شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری فارس ابراز داشت: دیدار با خانواده‌های شهدا و سالمندان، تقدیر از زنان موفق، فعال و صاحب‌نظر، برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور متخصصان، صاحب‌نظران و اساتید، انتشار فعالیت‌های علمی و پژوهشی، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و برگزاری مسابقات متنوع از اهم برنامه‌های بزرگداشت هفته زن است.

وی افزود: تمام تلاش ما در حوزه بانوان این است که نسبت به تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) و سیره زندگی این بانوی بزرگوار اقدام کنیم.

دستغیب با بیان اینکه اساسی‌ترین فعالیت حوزه بانوان استانداری طراحی برنامه ویژه بزرگداشت حضرت فاطمه زهرا(س) و تبیین شخصیت و سبک زندگی این بانوی مقدس است، تصریح کرد: دبیرخانه دائمی بزرگداشت مقام حضرت زهرا(س) در طول سال دایر می‌ماند و فقط مربوط به یک هفته مشخص نیست.

وی گفت: باید این مسئله را برای جوانان خود تشریح کنیم که عفیف‌ترین، سیاسی‌ترین، مهربان‌ترین و داناترین بانو با استناد به اسناد زندگی حضرت زهرا(س)، آن حضرت بودند و در این زمینه الگوهای واضح، روشن و دقیقی به نسل جوان ارائه دهیم.

دستغیب بیان کرد: در مرکز امور بانوان و خانواده استانداری فارس آمادگی این را داریم که به شکل علمی و تخصصی در این مسئله برای بانوان خانه‌دار، شاغل و دانشجو ورود پیدا کنیم همچنین آمادگی برگزاری کارگاه‌های تخصصی و مناظره در زمینه سیره فاطمی، اعم از حضور در اجتماع و زندگی را داریم.

وی اضافه کرد: باید به نسل جوان خود این مسئله را تبیین کنیم که دستور اسلام در مورد حضور زنان در اجتماع چیست و فلسفه حجاب و عفاف به دلیل همین حضور زنان در جامعه بوده اما ممکن است برخی گمان کنند که حجاب دست و پاگیر و مانع حضور بانوان در جامعه می‌شود.

دستغیب حضرت زهرا(س) را مبارزترین و باحیاترین بانو در عصر خود دانست و گفت: ایشان زنی بودند که در عین  تمام مشکلات حتی یک لحظه خانواده خود را رها نمی‌کنند بنابراین بانوان باید بدانند که حفظ نهاد خانواده با توجه به تمام مشکلات کاری و اجتماعی به عهده زن است.

مدیرکل امور بانوان استانداری فارس در ادامه با اشاره به ضرورت معاصرسازی سیره فاطمی خاطرنشان کرد: در نظام آموزشی ما آن‌گونه که باید به معاصرسازی سیره فاطمی برای نسل جوان توجه نشده است بنابراین باید تلاش کرد تا این مهم به عنوان یک سرفصل آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ویژگی‌های منحصر به فرد حضرت زهرا(س) باید به جامعه شناسانده شود، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) داناترین، قانع‌ترین، شکورترین و با ایمان‌ترین بانوی دو عالم است بنابراین سبک و سیره زندگی این بانوی بزرگوار باید در جامعه نهادینه شود.

دستغیب تصریح کرد: مسئولان تعلیم و تربیت باید در راستای شناساندن ویژگی‌های حضرت زهرا(س) به نسل جوان تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نبود ساختار مناسب در حوزه زنان و بانوان در این استان بیان کرد: باید در این راستا تمرکز ویژه‌تری انجام شود تا دستگاه‌ها مشاوران بانوان را به عنوان یک پست ثابت ببینند نه اینکه مشاور بانوان فعالیت دوم و حاشیه‌ای باشد.

مدیرکل امور بانوان استانداری فارس ادامه داد: پست مشاوران بانوان در دستگاه‌ها به صورت سلیقه‌ای پیگیری می‌شود و تنها تعداد انگشت‌شماری از سازمان‌ها به این مسئله توجه کرده‌اند.

وی از تدوین برنامه سالانه حوزه زنان در قالب برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت خبر داد و افزود: تا پایان سال شاهد تغییر و تحول اساسی در این حوزه خواهیم بود.

دستغیب با اشاره به تشکیل چند شورا در ماه‌های اخیر ابراز داشت: به‌زودی شورای اطلاع‌رسانی در حوزه زنان، شورای کارآفرینی و اشتغال، شورای سرپرست خانواده و شورای تحکیم خانواده نیز تشکیل می‌شود.

وی در پایان با اشاره به ضرورت به روزرسانی بانک اطلاعاتی زنان خواستار بهره‌گیری از توانمندی زنان در عرصه مدیریتی این استان شد و گفت: به طور قطع دولت زمانی به موفقیت‌های لازم می‌رسد که از توان بانوان بهره ببرد.

انتهای پیام/2448/ل40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول