اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

نامگذاری روز زن نقطه عطفی در ترویج فرهنگ فاطمی است

استاندار قم با صدور پیامی فرا رسیدن روز زن را گرامی داشت و گفت: نامگذاری روز ولادت حضرت زهرا به نام روز مادر و زن نقطه عطفی در ترویج فرهنگ فاطمی، تبیین جایگاه رفیع و مرتبت والای زن و مادر در جامعه اسلامی است.

نامگذاری روز زن نقطه عطفی در ترویج فرهنگ فاطمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در پیام حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی‌منش استاندار قم آمده است: عزت و کرامت انسانی بزرگترین موهبتی است که درخشش نور اسلام در آسمان تاریک جاهلیت برای جامعه زنان به ارمغان آورد و شخصیت و منزلت فراموش شده این قشر را احیاء کرد.

در ادامه این پیام آمده است: مکتب انسان‌ساز اسلام به همه عقاید جاهلی در مورد زن خط بطلان کشید و به وی عزتی دوباره بخشید و فرزند دختر را حسنه و مایه خیر و برکت و زن را ریحانه و مظهر قداست و پاکی معرفی کرد و او را به عروج ملکوتی و افق‌های روشن نائل گردانید.

در این پیام افزوده شده است: در چنین دیدگاه ارزشی، زن دارای برترین و والاترین مقام و مرتبت و به عنوان عنصر اصلی جامعه، پیکره موثر اجتماع، مکمل حیات بشری و عامل پیشرفت و کمال انسانی همواره مورد تکریم و احترام است. این مقام در اسلام چنان متعالی است که در قرآن کریم سوره‌ای به نام زن نامیده شده و بارها در آیات و روایات و کلام گهربار ائمه معصومین علیهم السلام این جایگاه والای زن و مادر مورد توجه قرار گرفته است.

در بخش دیگری از پیام استاندار قم تصریح شده است: سالروز میلاد فرخنده ریحانه النبی، مدافع مکتب نبوی، پاسدار تشیع علوی حضرت فاطمه زهرا (س)، که از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، به نام روز زن و مادر نامگذاری شده است به عنوان نقطه عطفی در ترویج فرهنگ فاطمی، تبیین جایگاه رفیع و مرتبت والای زن و مادر در جامعه اسلامی و ارج نهادن به زحمات این قشر است.

در پایان این پیام آمده است: اینجانب سالروز ولادت فخر عالم بشریت، اسوه زنان عالم، عصاره وحی و نبوت حضرت فاطمه زهرا(س) که مقارن با زادروز فرزند برومندش حضرت امام خمینی(ره) و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر است را به همه زنان پاکدامن و پرهیزکار ایران اسلامی به ویژه بانوان فرهیخته و مادران فداکار استان قم تبریک عرض کرده، توفیق همگان را در کسب فیض از دریای بیکران معرفت فاطمی و بهره‌مندی از چشمه زلال طهارت، عفت و حیای آن اسوه بی‌بدیل را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

انتهای پیام/2258/ل/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول