اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

جشنواره فیلم رشد در قزوین آغاز به کار کرد

چهل و سومین جشنواره فیلم رشد پیش از ظهر امروز در استان قزوین آغاز به کار کرد.

جشنواره فیلم رشد در قزوین آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، چهل و سومین جشنواره فیلم رشد پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از دانش‌آموزان، فرهنگیان، مسئولان و نماینده وزارت آموزش و پرورش در سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین آغاز به کار کرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش قزوین در این مراسم طی سخنانی با تاکید بر اهمیت، ظرافت و حساسیت نقش و فعالیت آموزش و پرورش در امور انسانی گفت: در شرایط کنونی که جامعه از پیشرفت فراوانی در عرصه‌های علمی و فناوری برخوردار است، ارتقای دانش معلمان یک ضرورت محسوب می‌شود که عوامل زیادی به این ضرورت دامن می‌زنند.

رضا طاهرخانی جشنواره فیلم رشد را نوعی رسانه آموزشی خواند و خواستار استفاده درست والدین، دانش‌آموزان و فرهنگیان از فرصت برگزاری جشنواره و تهیه فیلم برای شرکت در آن شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش قزوین با اشاره به قدمت و اهمیت این جشنواره ادامه داد: فیلم‌های جشنواره امسال از امروز سی‌ام فروردین‌ماه تا سوم اردیبهشت‌ماه در سالن‌ها و مدارسی در آموزش و پرورش ناحیه یک و 2 قزوین و شهرستان‌های البرز، تاکستان و بویین‌زهرا به صورت همزمان اکران می‌شود.

گفتنی است، از استان قزوین پنج فیلم در چهل و سومین جشنواره فیلم رشد شرکت داشتند که 2 مورد از آن‌ها برگزیده شدند.

این فیلم‌ها که از ساخته‌های دانش‌آموزان استان است با نام‌های «تجربه تازه» و «روایت تا به تا» به دست دانش‌آموزان ساخته شده است.

در مراسم افتتاحیه این جشنواره که محسن پناهی کارشناس تولید فیلم دفتر تکنولوژی آموزش وزارت آموزش و پرورش، طیب ملکی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین و جمعی از مسئولان اداره کل آموزش و پرورش قزوین نیز حضور داشتند از محدثه اردکانی و مهسا شمس به دلیل ساخت فیلم «تجربه تازه» و فائزه شهسواری و محدثه محمدی برای فیلم «روایت تا به تا» تقدیر به عمل آمد.

همچنین رضوان رجبی متولد 74 از فیلمسازان استان است که در چهل و سومین جشنواره فیلم رشد در بخش بین‌المللی و در کنار داوران مطرح کشور به قضاوت آثار برگزیده از میان فیلم‌های رسیده به دبیرخانه این جشنواره می‌پردازد.

انتهای پیام/77011/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول