اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی تاکید کرد

لزوم حفاظت از جنگل‌های سردشت و پیرانشهر

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه جنگل‌های زاگرس در آستانه نابودی بوده حفاظت از جنگل‌های سردشت و پیرانشهر جزو اولویت‌های کاری یگان حفاظت آذربایجان غربی است.

لزوم حفاظت از جنگل‌های سردشت و پیرانشهر

یوسفعلی ابراهیم‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اتاق مانیتورینگ فرماندهی یگان حفاظت یکی از قسمت‌های مهم و حساس بوده و اقدامات عملیاتی توسط اتاق مانیتورینگ به عنوان پایلوت کشوری در حال انجام است.

وی یادآور شد: وظیفه مهم و اصلی مرکز پیام یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری آذربایجان غربی دریافت اخبار و گزارشات واصله از طریق سامانه تلفن 1504، فکس و یا ایمیل بوده و در زمان وقوع بحران‌ها و آتش‌سوزی وظیفه هدایت و رهبری و پشتیبانی نیروهای یگان حفاظت در امر حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و ملی را دارد.

ابراهیم‌پور ابراز داشت: تلفن رایگان 1504 به صورت 24 ساعته آماده دریافت گزارشات تخلف بوده و نیروهای یگان حفاظت از آمادگی کامل برخوردار بوده و گشت‌های مراقبت در عرصه‌های منابع طبیعی آذربایجان غربی حضور دائمی دارند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی تصریح کرد: در صورت هر گزارشی در رابطه با تخریب و تصرف و چراهای غیرمجاز نیروهای گشت مراقبت سریعا وارد عمل شده و دستورات لازم اخذ و به مقامات قضایی ارجاع داده می‌شود.

ابراهیم‌پور خاطرنشان کرد: یگان حفاظت آذربایجان غربی به طور شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌ها و پیشنهادات عموم مردم در رابطه با تخریبات و تصرفات و موارد مرتبط با منابع ملی از طریق تلفن 1504، شماره فکس 2780904 و یا پست الکترونیک به آدرس yeganwaz@mail.com است.

وی امضای تفاهم‌نامه استفاده از گشتن هوایی در کنترل عرصه‌های طبیعی در سال 93 را از اقدامات شاخص سال 92 عنوان کرد و متذکر شد: نخستین بار طی هماهنگی‌های انجام شده با آموزش و پرورش شماره تلفن 1504 در سطح مدارس روستایی و شهری سردشت از طریق آموزش و پرورش در پانل‌های مدارس نصب خواهد شد.

ابراهیم‌پور با اشاره به اولویت‌های کاری یگان حفاظت اعلام کرد: با توجه به اینکه جنگل‌های زاگرس در آستانه نابودی است اولویت نخست کاری گشت مراقبت معطوف به حفاظت از جنگل‌های سردشت و پیرانشهر شده که از تخریب‌ها جلوگیری شود.

وی ادامه داد: با تعاملات قضایی و نشست‌هایی که در کلیه شهرستان‌ها برگزار شده از امسال سعی می‌شود پرونده‌هایی که به مقامات قضایی ارائه می‌شود تاخیر نداشته باشد به طوری که مستندسازی به صورت کامل از طرف شهرستان‌ها انجام شود تا بلافاصله دستورات قضایی صادر و اقداماتی که در این راستا نیاز است از طریق یگان حفاظت انجام شود.

انتهای پیام/61005/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول