اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تعطیلات نوروز

150 مامور یگان حفاظت به مراقبت از اراضی ملی سمنان می‌پردازند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: 150 مامور یگان حفاظت در قالب اکیپ‌های گشت‌زنی به صورت شبانه‌روزی تا 15 فروردین‌ماه به حفاظت و مراقبت از اراضی ملی استان سمنان می‌پردازند.

150 مامور یگان حفاظت به مراقبت از اراضی ملی سمنان می‌پردازند

سید حسن میرعماد امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز و نزدیکی روز طبیعت اظهار کرد: افراد سودجو ممکن است در این ایام اقدام به تخریب، تصرف و شخم‌زدن اراضی ملی کنند اما گشت‌های یگان حفاظت به صورت مستمر در عرصه‌‌های منابع طبیعی استان سمنان حضور داشته و با هرگونه سوءاستفاده و آسیب‌رسانی به منابع طبیعی برخورد جدی می‌کنند.

وی از آمادگی کامل 150 نفر نیرو در یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان برای ایام تعطیلات عید نوروز خبر داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطر نشان کرد: در ایام تعطیلات نوروز، ماموران یگان حفاظت در قالب اکیپ‌های گشت‌زنی به صورت شبانه‌روزی تا 15 فروردین‌ماه به حفظ و مراقبت از اراضی ملی استان سمنان می‌پردازند.

میرعماد با اشاره به اینکه وظیفه یگان حفاظت اداره منابع طبیعی حراست و پاسداری از عرصه‌های ملی است، خاطر نشان کرد: با توجه به خشکسالی امسال در استان در ایام نوروز، بحث آتش‌سوزی مراتع و دخل و تصرف در اراضی ملی نگران‌کننده است.

وی گفت: بضاعت دولت در حدی نیست که همه مشکلات را حل و فصل کند بنابراین توجه به مشارکت مردم در اجرای کارهای حفاظت و احیای عرصه‌های منابع طبیعی ضروری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: مردم و دوستداران منابع طبیعی می‌توانند به منظور حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی استان در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف، چرای غیرمجاز، حریق در مراتع و یا قطع و شکستن درختان با شماره تلفن‌های 09696 و 1504 به طور شبانه‌روزی تماس گرفته و تخلفات را گزارش دهند.

وی از همه شهروندان و گردشگران خصوصاً مسافران نوروزی خواست تا در صورت نیاز به ایجاد آتش در طبیعت نکات ایمنی را رعایت کرده و از شکستن شاخه درختان و بوته‌های مراتع خودداری کنند.

انتهای پیام/2249/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول