اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه خبر داد

اجرای طرح پیمایش بهداشت دهان و دندان در کهگیلویه

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه گفت: در اجرای طرح پیمایش بهداشت دهان و دندان بیش از 13 هزار نفر از خدمات واحد بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت شهرستان استفاده کردند.

اجرای طرح پیمایش بهداشت دهان و دندان در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید محمد هاشم طاعتی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان اظهار داشت: ارائه خدمات پیشگیری و اهمیت آن نسبت به درمان بر کسی پوشیده نیست.

رئیس مرکز بهداشت و درمان کهگیلویه تصریح کرد: در این راستا طرح پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان در این مرکز اجرا شده است.

طاعتی دندان‌ها را مانند دیگر اعضای بدن نیازمند چکاب و مراقبت دانست و افزود: با پیشگیری از پوسیدگی دندان می‌توان از شیوع بیماری‌های دهان و دندان پیشگیری کرد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت کهگیلویه خاطرنشان کرد: تیم‌های بهداشت کار دهان و دندان در دو مرکز بهداشتی شهرستان جهت ارائه خدمات پیشگیری مستقر و به جامعه هدف خدمات درمانی ارائه دادند.

طاعتی با بیان اینکه این تیم‌ها در دو مرکز بهداشتی و درمانی شهید رجایی و امام علی(ع) دهدشت مستقر شدند، ابراز داشت: خدمات پیشگیری شامل فیشیور، سیلانت، فلوراید تراپی، جرم‌گیری و آموزش بهداشت برای دانش‌آموزان ابتدایی و کودکان زیر شش سال، زنان باردار و سایر اقشار مردم دهدشت و روستاهای بخش مرکزی کهگیلویه ارائه داده شد.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه با تشریح عملکرد واحد بهداشت دهان و دندان این شهرستان از ارائه خدمات بهداشتی به 13 هزار و 697 نفر در سال گذشته خبر داد.

به گفته طاعتی از این تعداد افراد معاینه شده روی بیش از چهار هزار دندان کار ترمیمی و هزار و 100 دندان جرمگیری شده است.

این مسئول با اشاره به فلورایدتراپی و فیشور سیلانت بیش از 11 هزار نفر در دو مرکز خدمات درمانی و بهداشتی شهید رجایی و امام علی دهدشت راه‌اندازی و فعال کردن دندان پزشکی در مناطق دور از دسترس شهرستان از قبیل قلعه رئیسی و لنده را از دیگر اقدامات سال گذشته مرکز بهداشت و درمان شهرستان عنوان کرد.

طاعتی همچنین نصب دستگاه‌های تمام اتوماتیک استرلیزیزاسیون در مناطق شهرستان را از دیگر فعالیت‌های واحد بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت شهرستان در سال 92 برشمرد.

انتهای پیام/82016/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول