اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دامپزشکی خراسان‌جنوبی خبر داد

نظارت بهداشتی بر تولید یک‌میلیون کیلوگرم گوشت قرمز در خراسان‌جنوبی

معاون سلامت دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: طی سال گذشته دامپزشکی استان بر استحصال یک‌میلیون و 224 هزار کیلوگرم گوشت قرمز نظارت بهداشتی داشته است.

نظارت بهداشتی بر تولید یک‌میلیون کیلوگرم گوشت قرمز در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود قربان‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عدم رعایت مسائل بهداشتی عامل مهمی در بروز مخاطرات بهداشتی است.

وی تصریح کرد: دامپزشکی خراسان جنوبی بر استحصال یک‌میلیون و 224 هزار کیلوگرم گوشت قرمز در کشتارگاه‌های استان در سال گذشته نظارت بهداشتی داشته است.

گوشت قرمز به مدت 24 ساعت در پیش‌سرد نگهداری شود

معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان این‌که ذبح دام در خارج از کشتارگاه غیربهداشتی و از عوامل مهم در انتشار بیماری‌های مشترک است، تصریح کرد: بیماری خطرناک تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو یکی از بیماری‌هایی است، که با گرم شدن تدریجی هوا و افزایش فعالیت‌های کنه‌ها از طریق دام به انسان منتقل می‌شود.

قربان‌زاده ادامه داد: گوشت قرمز باید به مدت 24 ساعت در پیش‌سرد کشتارگاه نگهداری و سپس مصرف شود.

وی این اقدام را عامل مهمی در سالم‌سازی گوشت دانست و متذکر شد: گوشت‌های شناسه‌دار و ممهور شده به مهر سلامت دامپزشکی این فرآیند را طی کرده و آماده مصرف هستند.

وجود 12 کشتارگاه در خراسان‌جنوبی

معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی تعداد کشتارگاه‌های دام صنعتی و نیمه‌صنعتی موجود در استان را 12 کشتارگاه برشمرد و خاطرنشان کرد: در تمام این کشتارگاه‌ها ناظران بهداشتی و شرعی دامپزشکی بر استحصال گوشت نظارت دارند.

انتهای پیام/69010/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول