اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سلامت دامپزشکی خراسان‌جنوبی خبر داد

واکسیناسیون 5 میلیون نوبت‌سر دام در خراسان‌جنوبی

معاون سلامت دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت : در سال گذشته در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی 4 میلیون و 934 هزار نوبت‌سر دام در خراسان جنوبی مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

واکسیناسیون 5 میلیون نوبت‌سر دام در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود قربان‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در راستای دستیابی به یک جامعه بهداشتی و سالم از اهداف استراتژیک و بلند مدت سازمان دامپزشکی کشور است.

وی اذعان کرد: دامپزشکی خراسان جنوبی در سال گذشته با ساماندهی اکیپ‌های متعدد در بخش دولتی و خصوصی، مبارزه با بیماری‌های دامی را در اولویت کاری خود قرار داده است.

930 هزار نوبت‌سر دام در خراسان جنوبی علیه تب برفکی واکسینه شدند

معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی صیانت و حراست از سرمایه دامی استان را از  وظایف حاکمیتی دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه 25 درصد از وضعیت اشتغال کشور متعلق به بخش کشاورزی و دام بوده این امر بحث، مراقبت از این سرمایه را دو چندان می‌کند چرا که محافظت از سرمایه داخلی در راستای ارتقای تولید ملی، امروز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

این مقام مسئول  با بیان این‌که بیماری‌های شاربن، تب برفکی و هاری از بیماری‌های مهلک در بین دام‌ها است، یادآور شد: در سال گذشته یک‌میلیون و 140 هزار راس دام سبک و سنگین توسط اکیپ‌های عملیاتی دامپزشکی خراسان جنوبی علیه بیماری شاربن واکسینه شدند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت 930 هزار نوبت‌سر دام علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

واکسیناسیون 728 هزار راس دام علیه بیماری برسلوز در خراسان جنوبی

معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی هدف از اجرای این فعالیت را ارتقای شاخص‌های بهداشتی در بخش دام و طیور عنوان کرد و افزود: کنترل و پیشگیری بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از طریق واکسیناسیون نیاز به یک برنامه‌ریزی طولانی مدت داشته که دامپزشکی نیز در دورنمای کاری خود تلاش دارد با فعالیت‌های مدون و برنامه‌ریزی شده شاخص‌های بهداشتی را در این زمینه افزایش داده و بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری در این حوزه فراهم سازد.

قربان‌زاده به مخاطرات ناشی از بیماری بروسلوز(تب مالت) اشاره کرد و اذعان داشت: در سال گذشته 728 هزار راس دام علیه این بیماری در خراسان جنوبی مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

انتهای پیام/22481/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول