اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمانشاه اعلام کرد

آمادگی استان کرمانشاه برای جذب سرمایه‌گذاران

استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه آمادگی لازم برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را دارد.

آمادگی استان کرمانشاه برای جذب سرمایه‌گذاران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از استانداری کرمانشاه، ابراهیم رضایی‌بابادی در جلسه ستاد جذب سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه که با حضور مدیران شرکت دورش آلمان برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه بهترین شرایط و زیرساخت‌های لازم را برای سرمایه‌گذاری دارد.

وی تصریح کرد: استان کرمانشاه با توجه به شرایط و ظرفیت‌های خاص خود و موقعیت جغرافیایی و نزدیکی با کشور عراق می‌تواند محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌ها و عرصه‌های مختلف باشد.

وی با بیان اینکه امنیت و زیرساخت‌های خوبی در استان برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، گفت: سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و خدمات این استان علاوه بر اینکه رشد و شکوفایی منطقه را به‌دنبال دارد، برای سرمایه‌گذاران نیز سودآور است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به نقش بسیار مهم و تاثیرگذار استان در صادرات به کشور عراق، افزود: این استان مرز طولانی با کشور عراق دارد، لذا هر گونه سرمایه‌گذاری در استان برای سرمایه‌گذاران و صدور کالا به این کشور منافع خوبی را به‌دنبال خواهد داشت.

رضایی‌بابادی تصریح کرد: استان کرمانشاه آمادگی لازم برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را دارد و با جدیت بسترهای مناسب را به‌منظور تحقق این موضوع فراهم آورده است.

وی بیان داشت: تمام جنبه‌ها و مسیرهای لازم برای سرمایه‌گذاری در استان برای مدیران مشخص شده، لذا هر مدیر و مسئولی در کرمانشاه برای سرمایه‌گذاری حمایت و پشتیبانی مناسب را به‌عمل خواهد آورد.

مدیر شرکت دورش آلمان که بحث مشاوره مهندسی و سرمایه‌گذاری را دنبال می‌کند نیز در این جلسه گفت: فضای مناسب در ایران برای سرمایه‌گذاری فراهم شده و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.

وی افزود: از هماهنگی‌های مدیریت ارشد استان کرمانشاه برای حضور مدیران این شرکت در کرمانشاه تشکر می‌کنیم و ما این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مناسب استان کرمانشاه را به سمع سرمایه‌گذاران آلمانی خواهیم رساند.

به گفته استاندار کرمانشاه، استان کرمانشاه دارای ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری است که می‌تواند نظر مساعد سرمایه‌گذاران را به‌دنبال داشته باشد.

*اشتغال کارآفرینان با جدیت پی‌گیری شده است

نشست تخصصی زنان کارآفرین در عرصه کسب و کار با استاندار کرمانشاه با حضور معاون برنامه‌ریزی و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه برگزار شد.

استاندار کرمانشاه در این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و میلاد حضرت امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: استان کرمانشاه از جمله استان‌های مستعد در حوزه تولید محصولات کشاورزی و صنعتی است.

ابراهیم رضایی‌بابادی تاکید کرد: مسئولان ذی‌ربط در حوزه اشتغال و تولید کارآفرینی در استان کرمانشاه با استفاده از شرایط موجود، شرایط مطلوبی را به‌منظور توسعه فضای کسب و کار در استان فراهم کنند.

وی اعلام کرد: حمایت از تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی در استان به‌صورت مستمر از سوی مسئولان مربوطه پی‌گیری و دنبال می‌شود و از بدو مدیریت اینجانب برنامه‌های مربوط به اشتغال به‌خصوص اشتغال کارآفرینان استان با جدیت مورد پی‌گیری قرار گرفته است.

این مسئول ابراز امیدواری کرد که در سایه تداوم دولت تدبیر و امید بتوان خدمات قابل توجهی را به جامعه استان و زنان کارآفرین ارائه کرد.

وی تاکید کرد: از زنان کارآفرین استان انتظار داریم که با پیشنهادات مکتوب و جامع خود به دفتر برنامه‌ریزی استانداری در خصوص پویایی اشتغال و تولید و فضای کسب و کار در تولید و کار نیز پیشگام باشند.

وی در ادامه با اشاره به بیمه شدن روستاییان و عشایر، اظهار داشت: بخش عظیمی از مشکلات مربوط به بیمه این قشر با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها مرتفع و نظام بیمه‌ای در کشور ساماندهی و هدفمند خواهد شد.

*راه‌اندازی صندوق حمایت از کارآفرینان در استان کرمانشاه

معاون برنامه‌ریزی استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: باید با اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و نام‌گذاری سال 93 توسط رهبر معظم انقلاب، جهت‌گیری‌های اقتصادی و برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای استان را بیش از پیش محقق سازیم.

اصغر میرزایی تصریح کرد: میانگین درآمد سرانه مردم استان کرمانشاه از میانگین کشوری کمتر است، لذا تلاش مجموعه مدیریت استان نیز ارتقا و دستیابی به افزایش میانگین درآمد سرانه مردم استان است.

به گفته وی، این موضوع با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف تجارت و بازرگانی، صادرات، تقویت بخش کشاورزی، توسعه صنعت گردشگری و توسعه زیرساخت‌های بخش صنعت و تولید در استان محقق می‌شود.

میرزایی از راه‌اندازی صندوق حمایت از کارآفرینان در استان کرمانشاه توسط بخش خصوصی ظرف چند ماه آینده خبر داد و گفت: حمایت از زندگی و محیط شهری و توسعه جوامع روستایی مستلزم استفاده از توان سرمایه‌گذاران و ظرفیت‌های بالقوه استان است که باید به‌طور جدی و مستمر از سوی مسئولان ذی‌ربط مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/2700/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول