اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد تکاب:

کمیته امداد اصلی‌ترین متولی ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه است

مدیر کمیته امداد امام خمینی تکاب کمیته امداد را اصلی‌ترین متولی ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه عنوان کرد.

کمیته امداد اصلی‌ترین متولی ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه است

علیرضا شهبازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ازدواج سنت حسنه پیامبر اکرم(ص) است و مشارکت در تسهیل امورات ازدواج جوانان، همواره به عنوان امری پسندیده در دین اسلام مورد تأکید بوده است.

وی بر ضرورت بسترسازی برای تسهیل امور ازدواج جوانان، به ویژه در شرایط فعلی جامعه تأکید و تصریح کرد: با توجه به وجود مشکلات اقتصادی متعدد، اکنون ازدواج جوانان، به یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها، به خصوص اقشار کم‌توان مالی تبدیل شده است.

شهبازی در این راستا بر ضرورت مشارکت خیرین در تسهیل امور ازدواج جوانان تأکید و بیان کرد: سال گذشته 151 زوج جوان تکابی، با مشارکت خیرین راهی خانه بخت شده‌اند.

وی با اشاره به مساعدت‌های کمیته امداد در تأمین جهیزیه دختران جوان به  کمک هزینه ازدواج به پسرهای جوان نیز اشاره کرد و افزود: در این راستا بیش از یک میلیارد و 290 میلیون ریال برای ازدواج این 151 زوج جوان در طول سال گذشته مساعدت مالی شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی تکاب ادامه داد: منابع مالی این مساعدت‌ها، از محل اعتبارات دولتی کمیته امداد، مشارکت خیرین و نیز مبالغ زکات جمع‌آوری شده از شهرستان پرداخت شده است.

وی به برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی متعدد برای زوج‌های جوان زیر پوشش کمیته امداد اشاره کرد و افزود: این دوره‌های آموزشی که عموما با استقبال خوب زوج‌ها نیز همراه می‌شود، در زمینه مباحث اعتقادی و احکام دین، مسائل مربوط به بهداشت فردی و روانی، مسائل فرهنگی و سیاسی و مدیریت اقتصاد خانواده‌ها و نیز مهارت‌های زندگی به زوج‌های جوان ارائه می‌شود تا با آمادگی بیشتری ستون‌های زندگی مشترک موفق را بنا کنند.

شهبازی با اشاره به تغییر سبک زندگی خانواده‌ها به ویژه در مناطق شهری، بر لزوم توجه به سبک زندگی اسلامی و ساده‌زیستی تأکید کرد و گفت: در این راستا باید فرهنگ‌سازی مناسب در جامعه برای ازدواج‌های ساده صورت گیرد و کمیته امداد یکی از متولیان اصلی ترویج این فرهنگ در جامعه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/61006/ل30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول