اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی روستای پالنگان کامیاران

نخستین جشنواره بازی‌های بومی محلی کردستان برگزار شد

نخستین جشنواره بازی‌های بومی محلی کردستان به میزبانی روستای توریستی پالنگان کامیاران از توابع این استان برگزار شد.

نخستین جشنواره بازی‌های بومی محلی کردستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) نخستین جشنواره بازی‌ها بومی محلی کردستان عصر امروز به میزبانی روستای پالنگان کامیاران برگزار شد. 

در جشنواره بازی‌های بومی محلی روستای پالنگان، حسین فیروزی معاون توسعه منابع انسانی استاندار کردستان، حامد جولایی مدیرکل ورزش و جوانان این استان و جمعی از مسئولان شهرستان کامیاران حضور داشتند.

این جشنواره در بخش‌های مختلفی شامل طناب‌کشی، گرزان، قولان، پخت و پز غذاهای محلی و صنایع‌دستی در حضور جمع زیادی از اهالی روستای قدیمی و تاریخی پالنگان و میهمانانی که از دیگر مناطق استان و کشور به آن نقطه سفر کرده بودند، برگزار شد.

از بخش‌های جشنواره بازی‌های بومی محلی پالنگان که بیشترین مخاطب را به خود جلب کرد مسابقه پرخوری، رقص محلی و سرودن آهنگ‌های سنتی بود.

گفتنی است این جشنواره با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان کردستان، اداره ورزش و جوانان و هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی شهرستان کامیاران برگزار شد.

در حاشیه این رقابت‌ها مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان به خبرنگار فارس گفت: رقابت‌های دوومیدانی نونهالان و نوجوانان پسر کشور در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران و با مشخص شدن نفرات برتر به کار خود پایان داد.

حامد جولایی افزود: این مسابقات با حضور ورزشکارانی از استان‌های سراسر کشور به مدت دو روز در مواد مختلف برگزار شد و تیم استان کردستان نیز با 4 دوومیدانی‌کار در این رقابت حضور داشت.

وی افزود: سینا محمدی از شهرستان سقز در قالب تیم استان کردستان در ماده 100 متر توانست با زمان 11 ثانیه و 37 صدم ثانیه بر سکوی اول قرار گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان خاطرنشان کرد: سینا محمدی در روز دوم رقابت‌ها نیز بر روی پیست تارتان مجموعه ورزشی آفتاب تهران رفت و این بار توانست در ماده 200 متر با عبور از خط پایان با زمان 22 ثانیه و 77  صدم ثانیه مدال طلا را به خود اختصاص دهد.

جولایی خاطرنشان کرد: بشیر مقصودی در 200 متر با مانع، کاویان بابایی در 100 متر با مانع و رضا رشیدیان در پرتاب دیسک و وزنه، دیگر دوومیدانی‌کاران تیم کردستان در این بازی‌ها بودند.

انتهای پیام/79012/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول