اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی کردستان:

روستای پالنگان میزبان بازی‌های بین‌المللی بومی و محلی می‌شود

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی استان کردستان از احتمال برگزاری بازی‌های بین‌المللی بومی و محلی در روستای گردشگری پالنگان در سال‌جاری خبر داد.

روستای پالنگان میزبان بازی‌های بین‌المللی بومی و محلی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، هادی کاظمی بعدازظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری بازی‌های بومی و محلی در سطح شهرستان کامیاران، اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی اقدامی شایسته در جلوگیری از فراموشی آنها در بین نسل جوان است.

وی این‌گونه جشنواره‌ها را گامی در راستای احیا و ترویج بازی‌های محلی به ویژه در مناطق روستایی دانست و افزود: خوشبختانه کردستان در زمینه بازی‌های بومی و محلی از پایگاه‌های اصلی در سطح کشور است.

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی استان کردستان یادآور شد: تیم‌های کردستان در پنج سال گذشته جزء تیم‌های برتر کشور بوده و هر ساله مقام‌های برتر را به خود اختصاص داده است.

کاظمی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه فرهنگ در جامعه اشاره و عنوان کرد: هیئت ورزشی استان خود را مقید دانسته تا در سه شهرستان سنندج، کامیاران و دیواندره که تاکنون بازی‌های بومی استانی و کشوری برگزار نشده، مسابقاتی را برگزار کند.

به گفته وی، چندین جشنواره یک روزه بازی‌های بومی و محلی در صورت مناسب بودن شرایط جوی در روستای کردستان از جمله شویشه، پالنگان و زرینه در فروردین امسال برگزار خواهد شد.

کاظمی این جشنواره‌ها را پیش‌زمینه‌ای برای برگزاری جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی و محلی در مریوان عنوان کرد و اظهار داشت: با بالا بردن ظرفیت سایر شهرستان‌ها، مرکزیت مریوان در برگزاری بازی‌های بین‌المللی بومی و محلی در استان باید تغییر یابد.

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی استان کردستان به پوشش خبری گسترده این مسابقات در سطح جهان اشاره و تصریح کرد: این تغییر مرکزیت گام مثبتی در معرفی سایر نقاط دیدنی استان به تمام کشور و به‌خصوص جهان است.

وی در خصوص تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی بازی‌های بومی و محلی اظهار داشت: هر ساله تیم‌هایی از عراق از جمله از هولیر و کرکوک داشته‌ایم و امسال علاوه بر این تیم‌ها، پذیرای تیم‌هایی از ارمنستان، ترکیه، افغانستان و غیره هستیم.

کاظمی در خصوص امکانات لازم در برگزاری جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی و محله‌ نیز گفت: در این جشنواره‌ها علاوه بر امکانات لازم اسکان و بهداشت برای تیم‌ها و علاقمندان، نیازمند 10 چادر ثابت اجرایی با هدف پخت غذاهای محلی هستیم.

به گفته وی، اگر ظرفیت‌های اجرایی در جشنواره شهرستانی به نحوه مطلوب پیش رود و به‌خصوص اسکان مسافران خارجی مناسب باشد، احتمال این وجود دارد که امسال جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی و محلی در روستای پالنگان برگزار شود.

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی استان کردستان گفت: ما باید ارزش‌های غنی و پربار فرهنگی تمامی نقاط استان را در قالب ورزش‌های سنتی به نوعی احیا کرده و به نسل آینده و حتی در عرصه بین‌الملل معرفی کنیم.

کاظمی در پایان گسترش برگزاری جشنواره‌ها به صورت بین‌المللی و حتی ثبت معنوی بازی‌هایی که به نوعی مغفول واقع شده‌اند را یکی از دغدغه‌های مسئولان عنوان کرد و اظهار داشت: ما باید در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص احیا و ترویج بازی‌های بومی محلی گام‌های مثبت و گسترده‌ای برداریم.

انتهای پیام/79018/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول