اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کامیاران خبر داد

جشنواره شهرستانی بازی‌های بومی و محلی در پالنگان برگزار می‌شود

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کامیاران از برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در روستای هدف گردشگری پالنگان در 29 فروردین ماه جاری خبر داد.

جشنواره شهرستانی بازی‌های بومی و محلی در پالنگان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، رضا باجلانی بعدازظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری بازی‌های بومی و محلی در سطح شهرستان، اظهار داشت: جشنواره بازی‌های بومی و محلی در سطح شهرستان با حضور 8 تیم از روستاهای این شهرستان در روستای هدف گردشگری پالنگان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: این مسابقات طی یک روز در تاریخ 29 فروردین امسال برگزار شده و در صورت اعلام تمایل سایر روستاها مبنی بر حضور در این جشنواره بر تعداد تیم‌های شرکت‌کننده افزوده خواهد شد.

باجلانی عنوان کرد: آیتم‌هایی این جشنواره شامل طناب‌کشی، جوراب‌بازی، چوزان، هلپرکی، هفت‌سنگ، قلان و غیره و همچنین مسابقه خنده و پرخوری است.

رئیس اداره ورزش و جوانان اضافه کرد: برگزاری این باز‌ی‌ها با هدف سنجش ظرفیت و توانایی ورزش‌های سنتی شهرستان صورت می‌گیرد.

وی به مقام‌های کشوری تیم بازی‌های بومی و محلی شهرستان کامیاران اشاره کرد و افزود: توسعه ورزش در مناطق روستایی نیازمند توسعه و تقویت ورزش‌های بومی براساس آداب و سنن آن منطقه است.

باجلانی گفت: شهرستان کامیاران به رغم کمبود منابع و امکانات بارها در مناسبت‌های مختلف از جمله دهه فجر جشنواره‌های بسیار خوبی را در سطح وسیع و با حضور گسترده مردم برگزار کرده است.

به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان کامیاران، توسعه ورزش بخصوص در مناطق روستایی می‌تواند فضاهای تفریحی مناسبی را فراهم نماید.

وی گفت: هدف اصلی در برگزاری جشنواره‌های بازی‌های بومی محلی در وهله اول معرفی این بازی‌ها به سایر استان‌ها و کشورهای خارجی است و در ادامه گسترش برگزاری این مسابقات در سطح کشور و حتی بین‌المللی است.

باجلانی همکاری تمامی مسئولان شهرستانی را در برگزاری هرچه باشکوه‌تر و گسترش آن را ضروری دانست.

وی در پایان اظهار داشت: ‌ما انتظار داریم در راستای گسترش بسترهای مناسب ورزشی در روستاها، دهیاران در برگزاری این جشنواره‌ها بیشترین همکاری را داشته باشند.

انتهای پیام/79018/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول