اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب ‌جمعه باشت خبر داد

نشست پر محتوای ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به عرصه فرهنگی

خطیب ‌جمعه باشت از نشست پر محتوای ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به عرصه فرهنگی با حضور نماینده ولی‌فقیه در این شهرستان خبر داد.

نشست پر محتوای ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به عرصه فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت ، حجت‌الاسلام عبد‌الرحیم عبودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی و توجه به اوامر و دستورات الهی توصیه و سفارش کرد و با بیان حدیثی از امام علی(ع) اظهار داشت: تقوا حالتی است که به روح انسان شخصیت می‌‌بخشد.

امام‌ جمعه باشت افزود: تقوا آن ویژگی محسوب می‌شود که انسان را از اسارت آزاد می‌‌کند تا انسانی آزاده و به دور از هرگونه اسارت در دام هوس،غفلت و غیره زندگی کند.

وی در ایراد سخنان‌ خود در خطبه نخست با تبریک و گرامی‌داشت ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن اضافه کرد: بی‌شک روز میلاد بانوی دو عالم یکی از پر افتخارترین روزهای عالم هستی است چرا که در این روز کسی به‌دنیا آمد که رضایت و خشم الهی در گرو رضایت و خشم او است.

عبودی تصریح کرد: با افتخار می‌توان گفت میلاد حضرت زهرا روز احیاء انسانیت برای بشر است و باید بدانیم نام‌گذاری این روز به نام روز زن مسئولیت آور بوده و تکالیفی را بر عهده ما می‌گذارد.

خطیب‌ جمعه باشت با اشاره به این‌که بشر بدون الگو نمی‌تواند زندگی کند، اضافه کرد: هر فرد در زندگی خود به دنبال الگویی بی‌عیب و نقض است و خداوند با تولد حضرت فاطمه (س) الگویی بدون هیچ کم و کاستی در اختیار بشر قرار داد تا رفتار، اعمال و کردار خود به آن‌ها اقتدا کند.

امام جمعه باشت در ادامه سخنان خود در خطبه ‌نخست به نقش و جایگاه زن در جامعه اشاره کرد و گفت: نقش والا و بزرگ زن در جامعه بسیار موثر بوده به گونه‌ای که آمده است یک زن متدین و با تقوا می‌تواند افرادی را تربیت کند که جامعه‌ای را به شکوفایی برساند.

وی در ادامه تشریح نقش زن در جامعه بیان داشت: صلاح و فساد یک جامعه در گرو صلاح و یا فساد زنان آن جامعه است.

عبودی ضمن تقدیر فراوان از آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری جهت سفر سه روزه به همراه مدیران ارشد استانی به این شهرستان گفت: امیدواریم مشکلات مردم شهرستان باشت که نماینده ولی فقیه در استان از نزدیک مشاهده کردند با پیگیری‌های وی به نتیجه خوبی برسد.

خطیب جمعه باشت سفر نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان‌ها برای مشاهده بررسی مشکلات مردم از نزدیک را اقدامی دلسوزانه دانست و تصریح کرد: حضور آیت‌الله ملک‌حسینی در میان مردم ثابت کرد که نماینده رهبری در هر جایی هم‌چون رهبری دلسوز و مسئولانه عمل می‌کند.

وی با اشاره به جلسه ائمه‌جمعه در شهرستان باشت افزود: نشست فرهنگی ائمه ‌جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، مسئولان حوزه‌های علمیه استان، مسئولان سازمان تبلیغات و شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ جمعه در باشت و با موضوع مساجد و اقامه نماز در استان برگزار شد که برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب چنین جلسه‌ای با این محتوا برگزار شد.

امام ‌جمعه باشت با اشاره به 24 فروردین همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی‌ ایران و تبریک به همه نیروهای خدمت‌گذار به ملت در ارتش گفت: به لطف خداوند و با اعتقاد راسخ ملت ایران امروز ما شاهد این هستیم که نیروهای مسلح ما در آمادگی بسیار خوبی به‌سر می‌برند و توان آن‌ها اقتدار ملت ما خواهد بود.

عبودی خاطرنشان کرد: دشمن ما نسبت به آمادگی نیروهای مسلح ما آگاه است چرا که اگر بر این موضوع شکی داشتند هرگز ساکت نمی‌نشستند و اجازه هیچ‌کاری را به ایران نمی‌دادند.

وی در مناسبت پایانی به دوم اردیبهشت سال‌روز تاسیس سپاه پاسداران به فرمان امام‌ خمینی(ره) پرداخت و اذعان داشت: تاسیس سپاه تدبیری عجیب و بی‌نظیر از سوی امام ‌خمینی(ره) بود که امروز نتیجه‌ آن را که اقتدار ملت است می‌بینیم.

خطیب ‌جمعه باشت متذکر شد: نقطه قوت سپاه پاسداران انقلابی بودن آن بود که در تمام مدت هیچ‌ کسی نتوانست این نهاد را از انقلاب و ارزش‌های خود انقلابی کند و این نهاد مورد اعتمادی همان جایی است که امام فرمود اگر سپاه نبود انقلابی هم نبود و باید بدانیم تا سپاه وجود دارد دشمن مایوس است.

انتهای پیام/82017/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول