اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی با حضور مسئولان استانی صورت گرفت

رونمایی از اثر «ملتجی بویراحمدی» کهن‌ترین نسخه خطی کهگیلویه و بویراحمد

طی مراسمی با حضور مسئولان استانی، اثر ملتجی بویراحمدی کهن‌ترین نسخه خطی کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد.

رونمایی از اثر «ملتجی بویراحمدی» کهن‌ترین نسخه خطی کهگیلویه و بویراحمد

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شامگاه پنج‌شنبه با حضور مسئولان ارشد استانی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسئولان استانی از کهن‌ترین نسخه خطی کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد.

به گزارش فارس، این اقدام فرهنگی توسط حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری تعدادی از هنرمندان و پیشکسوتان فرهنگ و هنر استان انجام شده است.

در این مراسم فریدون داوری شاعر برجسته استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که این اثر متعلق به ملتجی بویراحمدی است آن را مربوط به دوره محمدعلی شاه قاجار دانست که در آن هنگام ملتجی بویراحمدی 70 سال سن داشته است.

سراینده دیوان ایل احساس در ادامه افزود: ملتجی در سال 1216 هجری قمری این اثر را از خود بر جای گذاشته که توانستیم با همکاری هنرمندان هم استانی همچون عطا طاهری بویراحمدی، دکتر سیاهپور، افرازی و البته با همکاری و کمک مرحوم زنده‌یاد سید امرالله حسینی پدر خوشنویسی استان این کار را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه این نسخه علاوه بر دیوان شعر در آن خوشنویسی هم لحاظ شده از ملتجی بویراحمدی به عنوان هنرمندی یاد کرد که در دو زمینه شعر و خوشنویسی تبحر خاصی داشته است.

داوری به دیگر خصوصیات این نسخه خطی اشاره کرد و گفت: آغاز این دیوان با نام مولی‌الموحدین و پایان آن با نام مبارک حضرت فاطمه صغری می‌باشد.

وی از کارها و اقدامات خوب حوزه هنری یاد کرد و گفت: تاریخ ادبیات استان از زمان طاهریان تاکنون در دست تدوین است.

داوری از رسالت هنری هنرمندان این استان سخن به میان آورد و با بیان این‌که وابسته به هیچ گروه و جریانی نیستیم، خاطرنشان کرد: اگر قیمت هنرمند در زمان زندگی دو ریال باشد فی آن پس از مرگ چهار ریال خواهد بود که همین برای هنرمند کفایت می‌کند.

انتهای پیام/2571/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول