اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

زندگی فاطمی برجسته‌ترین سبک زندگی اسلامی است

امام جمعه قروه گفت: سبک و سیره زندگی فاطمی برجسته‌ترین سبک زندگی اسلامی است که نجات جامعه اسلامی در گرو به کارگیری آن است.

زندگی فاطمی برجسته‌ترین سبک زندگی اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک سالروز میلاد دخت نبی مکرم اسلام و روز زن، اظهار داشت: یکی از الگوهای کارآمد در زندگی، سبک زندگی فاطمی است که با توجه به شعار امسال هم در بعد فرهنگی و هم در بخش اقتصادی می‌تواند راهگشا باشد.

وی افزود: با پیروی از این سبک است که می‌توانیم امور اقتصادی را سرو سامان داده و در جهاد اقتصادی سربلند باشیم.

خطیب جمعه قروه با بیان اینکه مولفه عزم ملی همه افراد جامعه را در بر می‌گیرد، افزود: هر کس در هر جایگاهی باید خود را موظف بداند تا در راستای اقتصاد و فرهنگ کوشا باشد.

وی با تاکید بر کنار گذاشتن برخی نگرش‌های منفعلانه در زمینه اقتصاد از سوی مردم، افزود: نگرش‌های منفی به این بخش به واسطه وجود برخی فعالیت‌های منفی اقتصادی و مالی نباید موجب شود تا ما به اصل موضوع مدنظر مقام معظم رهبری با دید منفی نگاه کنیم.

احیا با اشاره به مدیریت امور و سیاست‌گذاری‌های کلان کشوری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: اقتصاد نیز همچون سایر بخش‌ها مدیریت، سازماندهی، برنامه‌ریزی و هدایت مطلوب را می‌طلبد که برخی از این کارها در مراکز علمی و تحت هدایت‌های مقام معظم رهبری در حال انجام است.

وی یکی از الگوهای سبک زندگی فاطمی و اسلامی را به کارگیری صرفه‌جویی خاص در زندگی روزانه برشمرد و گفت: والدین با نقش تربیتی خود می‌توانند، فرزندان را به این سمت راهنمایی کنند.

امام جمعه قروه امام راحل را یکی از نمونه‌های تربیت‌یافته در مکتب اسلامی معرفی کرد و افزود: امام خمینی (ره) تاثیرگذارترین رهبر انقلاب‌های جهان است که به دلیل تربیت اسلامی خود توانست انقلابی نوین را در دنیا پایه‌ریزی کند.

به گفته احیا، همه امور معنوی باید در کنار امور مادی لحاظ شود که امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب، پیشرفت‌های بسیار چشم‌گیری را داشته است اما در بعد معنوی خلاءهایی دارد که تاکید رهبر معظم انقلاب بر مقوله فرهنگ موید این مطلب است.

وی با معنوی‌ خواندن فرهنگ، افزود: اصل فرهنگ ما بر معنویت استوار است هر چند که دارای ابعاد طبیعی و مادی هم باشد.

خطیب جمعه قروه افزود: اقتصاد ما زمانی درست می‌شود که با فرهنگ اسلامی منطبق باشد و راهکارهای این انطباق را می‌توان در سرفصل‌های روشنگرانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب یافت.

احیا به دستورالعمل‌های گسترده اسلامی در بخش اقتصاد اشاره کرد و افزود: سیستم‌های اقتصادی ما از جمله بانک‌ها باید خود را با این دستورالعمل‌ها تطبیق دهند.

وی با انتقاد از جا نیفتادن سنت حسنه قرض‌الحسنه در سیستم بانکداری، اظهار داشت: این در حالی است که برخی بانک‌های غربی از این دستورالعمل اسلامی بهره جسته‌اند.

امام جمعه قروه خاطرنشان کرد: البته حرکت در مسیر اجرایی‌ شدن برخی قوانین بانکی باید در مسیری درست باشد تا برخی موسسات مالی و اعتباری خصوصی نتوانند سوءاستفاده کنند.

وی با گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی، تصریح کرد: امروز ارتش ما با نیروهایی متکی بر اسلام و آموزه‌های اسلامی و برخورداری از توان نظامی بالا، از مقتدرترین ارتش‌های دنیاست.

احیا در پایان افزود: آنچه که ارتش ما را از سایر ارتش‌های دنیا متمایز می‌کند، اسلامی بودن آن است.

انتهای پیام/79009/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول