اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

نمایشگاه توانمندی بانوان اردبیلی برپا می‌‌شود

فرماندار اردبیل گفت: نمایشگاه توانمندی بانوان از اول اردیبهشت‌ماه در 20 غرفه و در 15 رشته هنری در اردبیل افتتاح می‌‌شود.

نمایشگاه توانمندی بانوان اردبیلی برپا می‌‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی صبح امروز در جلسه امور بانوان و نمایندگان بانوان دستگاه‌های اجرایی شهرستان اردبیل اظهار داشت: بانوان جامعه ما که بیش از 50 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند باید در همه عرصه‌ها فعالیت کرده و با تشکیل کارگروه‌های مختلف و فعال کردن آنها مانند عضوی از جامعه اجتماعی فعالیت کنند.

وی ادامه داد: مسئولان در دولت تدبیر و امید باید فضا و شرایط را برای فعالیت این قشر مهیا کرده و آماده کنند تا با روحیه مضاعف بتوانند در انجام رسالت سنگین خود موفق عمل کنند.

فرماندار اردبیل با اشاره به جایگاه والای مادر و زن در جامعه اسلامی یادآور شد:‌ کانون خانواده همیشه باید مورد توجه قرار گیرد چرا که هیچ جایگزینی برای کانون خانواده و نقش منحصربه‌فرد آن وجود نداشته و ندارد در حالی که سعی و تلاش دشمنان بر این است تا این کانون مستحکم متلاشی شده و انحراف پیدا کند.

این مسئول با تاکید بر نقش مهم خانواده و بانوان در امور زندگی خانوادگی و اجتماعی افزود: بانوان و مادران خانواده نقش مهم در مدیریت خانوادگی، روابط خانوادگی، بهداشت و اقتصاد خانوار به ویژه تربیت نسل آینده برعهده دارند و نباید از این نقش غافل شد.

زنجانی با اشاره به نقش تربیتی اولیا به ویژه مادران در تربیت فرزندان تصریح کرد: متلاشی شدن کانون خانواده‌ها در جوامع غربی با نگاه غیر‌معنوی به شأن و مقام زن سبب شده است که اکنون دنیای غرب شعار «مادر به خانه‌ات برگرد» را دنبال کند چرا که بنیاد خانواده در این جوامع متلاشی شده است.

وی ابراز داشت: در ایران اسلامی الگوهای بزرگی همچون فاطمه زهرا (س) را داریم که بانوان ما می‌توانند با الگو قرار دادن این گوهر گرانبها در زندگی شاهد موفقیت خود و در امان ماندن از آسیب‌های مختلف باشند.

رئیس کارگروه امور بانوان فرمانداری اردبیل با تاکید دوباره به نقش زنان در جامعه و تربیت فرزندان و تاثیر آنان در ارتباط اجتماعی یادآور شد: حضور در عرصه‌های مختلف علمی و دانشگاهی نمونه‌ای از این نقش‌آفرینی‌هاست و بانوان باید با تشکیل کارگروه‌های تخصصی مجموعه قوی برای احیای جایگاه بانوان در جامعه اسلامی تشکیل دهند و فرمانداری اردبیل نیز حمایت و پیگیری از این فعالیت‌ها را دنبال کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته گرامیداشت زن و روز مادر اظهار داشت: به همین مناسبت نمایشگاه عرضه توانمندی‌های بانوان در محل نمایشگاه بین‌المللی اردبیل از اول اردیبهشت‌ماه گشایش یافته و در 20 غرفه و در 15 رشته هنری تولیدات و توانمندی بانوان در معرض دید قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/62005/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول