اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

توجه به مباحث فرهنگی جزء وظایف اعتقادی دستگاه‌های اجرایی است

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: توجه به مباحث فرهنگی از جمله حجاب و عفاف و حقوق شهروندی از وظایف بسیار خطیر، مهم و اعتقادی دستگاه‌های اجرائی به شمار می‌رود.

توجه به مباحث فرهنگی جزء وظایف اعتقادی دستگاه‌های اجرایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رضا دستجردی ظهر امروز در نخستین جلسه هم‌اندیشی ستاد صیانت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: نامگذاری امسال با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» به طور طبیعی به دو مقوله اقتصاد و فرهنگ پرداخته است.

وی تصریح کرد: فرهنگ مقوله گسترده‌ای است که ابعاد مختلف زندگی ما را تحت‌الشعاع قرار داده است و در حوزه پزشکی جایگاه بسیار رفیعی دارد.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اذعان داشت: فرهنگ امری است که از ریزترین تا بزرگترین و پیچیده‌ترین اعمال زندگی اشخاص را شامل شده و هرگونه رفتار، اخلاق، برخورد، احترام به حقوق دیگران و از این قبیل نشان از سطح فرهنگ افراد است.

دستجردی گفت: جامعه پزشکی و حوزه بهداشت و درمان در جایگاهی قرار دارند که افراد مختلفی به دلیل نیاز به پیشگیری و درمان به آنها مراجعه می‌کنند.

وی اضافه کرد: در ارتباط با رعایت حقوق شهروندی و حجاب و عفاف از همه ما به عنوان کارگزاران کشور انتظار می‌رود تا در راستای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف، صیانت از حقوق شهروندی و برخورد صمیمانه با مردم تلاش کرده و زمینه‌های گسترش آن در جامعه را فراهم کنیم.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ستاد صیانت، در راستای پیشبرد اهداف عالیه این ستاد که رعایت حجاب و عفاف افراد شاغل و ارائه راهکارهای مناسب برای ترویج این فرهنگ، اجتناب از برخوردهای سلیقه‌ای و شخصی و فراهم کردن زمینه‌های پیشگیری از بروز تخلفات اداری بوده گام برداشته است.

دستجردی ادامه داد: بنابراین به طور کلی باید به عنوان متولیان امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی، زمینه‌ ارتقاء فرهنگ حجاب و عفاف و رعایت حقوق شهروندی را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: توجه به مباحث فرهنگی از جمله حجاب و عفاف و حقوق شهروندی از وظایف بسیار خطیر، مهم و اعتقادی دستگاه‌های اجرائی به شمار می‌رود.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: اهدافی که در ساختار و چارچوب ستاد صیانت تبیین شده اهداف مبتنی بر اصلاح زیر ساخت‌های فرهنگی در بدنه دستگاه‌های اجرائی و به ویژه حوزه بهداشت و درمان است.

دستجردی اضافه کرد: همچنین خروجی ستاد صیانت حجاب و عفاف و حقوق شهروندی، ارتقای آگاهی از رفتارها و شئونات توسط گیرندگان خدمت و تکریم ارباب رجوع به واسطه ارائه‌دهندگان خدمت طبق موازین اسلامی است.

وی گفت: امید است بتوانیم در راستای گسترش خدمت‌رسانی صحیح و سالم به مردم و گسترش فرهنگ دینی در بطن جامعه و مردم تلاش کرده و در مقابل آنها شرمنده نشویم.

انتهای پیام/69017/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول