اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس:

احمدی‌نژاد هدفمندی یارانه‌ها را با ‌شجاعت آغاز کرد/‌روحانی کار را به سرانجام برساند

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس با بیان این‌که فاز نخست هدفمندی یارانه‌ها طرح بابرکتی بود‌ که دولت احمدی‌نژاد با حوصله و از روی شجاعت آن را انجام داد، گفت: دولت روحانی کار به سرانجام برساند.

احمدی‌نژاد هدفمندی یارانه‌ها را با ‌شجاعت آغاز کرد/‌روحانی کار را به سرانجام برساند

حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: مهمترین موضوع در فاز نخست یارانه‌ها ایجاد عدالت اقتصادی در بین مردم بود.

وی با بیان این‌که در گذشته افراد پولدار یارانه بیشتری دریافت می‌کردند، تصریح کرد: این افراد بهره‌مندی بیشتری از یارانه داشتند.

هدفمندی یارانه‌ها سبب صرفه‌جویی در مصرف

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی حفظ سرمایه ملی را یکی دیگر از اهداف اجرای فاز نخست یارانه‌ها دانست و اذعان داشت: قبل از اجرای یارانه‌ها بنزین ارزان بود و این امر سبب قاچاق کردن آن به کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکیه و کشورهای عربی می‌شد.

عبادی با بیان این‌که در این شرایط سرمایه ملی کشور به هدر می‌رفت، ادامه داد: از یارانه‌ای که سهم ملت بود سایر کشورها استفاده می‌کردند.

وی با بیان این‌که اجرای فاز نخست یارانه‌ها سبب صرفه‌جویی در مصرف شد، متذکر شد: با اجرای این طرح در کشور قیمت‌ها به واقعیت نزدیک‌تر شد.

ارزش پایین ریال سبب قاچاق سوخت شده است

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اکنون ارزش ریال کم شده است، افزود: این امر قاچاق سوخت را به صرفه کرده است.

عبادی با بیان این‌که فاز نخست هدفمندی یارانه‌ها طرح بابرکتی بوده است، یادآور شد: این طرح را دولت با حوصله و از روی شجاعت انجام داد.

وی با بیان این‌که خراسان‌ جنوبی یکی از استان‌های محروم کشور محسوب می‌شود، اضافه کرد: آب مورد نیاز کشاورزی در روستاهای ما وجود ندارد.

افراد با درآمد بالا از دریافت یارانه حذف شوند

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدم اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها سبب مهاجرت روستاییان به شهرها و افزایش حاشیه‌نشینی می‌شد.

عبادی با بیان این‌که دولت در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در پی حذف آن نیست، اذعان داشت: دولت در این دوره در پی هدفمند کردن آن است.

وی با بیان این‌که افرادی که از درآمد بالایی برخوردار هستند، باید حذف شوند، ادامه داد: مابه‌التفاوتی که در دست دولت می‌ماند در بخش‌های دیگر از جمله درمان و سلامت هزینه می‌شود.

70 درصد هزینه‌های درمان را مردم پرداخت می‌کنند

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی هزینه‌های درمان را در حال حاضر بسیار بالا دانست و متذکر شد: دولت با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها می‌تواند هزینه‌های درمان را پایین آورد.

عبادی با بیان این‌که در حال حاضر مردم 70 درصد هزینه‌های درمان را خودشان پرداخت می‌کنند، افزود: دولت و بیمه‌ها می‌توانند سهم قابل توجهی از این هزینه‌ها را پرداخت کنند.

وی با بیان این‌که توزیع سبد کالا با کارشناسی مناسب انجام نشد، یادآور شد: جوانان مبتکر و خلاق فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را انجام دهند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که رسانه‌ها و مراجع تقلید در اجرای فاز دوم یارانه‌ها تلاش فراوانی کردند، خاطرنشان کرد: ما از دولت انتظار داریم کارش را درست انجام دهد.

انتهای پیام/69010/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول