اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردیبهشت امسال صورت می‌گیرد

برگزاری اولین یادواره شهدای پاسدار در نهاوند

فرماندار نهاوند از برگزاری اولین یادواره شهدای پاسدار نهاوند در اردیبهشت امسال در مصلی نماز جمعه نهاوند خبر داد.

برگزاری اولین یادواره شهدای پاسدار در نهاوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، امامعلی عبدالملکی ظهر امروز در جمع اعضای ستاد برگزاری اولین یادواره 121 شهید پاسدار نهاوند اظهار داشت: برگزاری یادواره‌ها را باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که حضور نسل جوان و نوجوان در آن چشمگیرتر شود.

وی با اشاره به سوابق انقلابی مردم شهیدپرور نهاوند، افزود: شهرستان نهاوند در دوران قبل از انقلاب با تشکیلاتی مردمی و منسجم همواره به گونه‌ای عمل می‌کرد که خواب را بر عوامل رژیم و نیروهای ساواک و امنیتی حرام کرده بود.

فرماندار نهاوند افزود: در آن دوران حساس عده‌ای از جوانان غیور با تشکیل گروه‌های انقلابی ضمن دعوت از سخنرانانی معروف و متدین در محافل و مجالس عملاً فضا را برای شروع انقلاب به سهم خودشان مهیا می‌کردند.

وی به خدمات مردم نهاوند همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: از آن جایی که خصلت مردانگی و انقلابی در وجود آحاد مردم و به ویژه جوانان نهاوندی بود به محض پیروزی انقلاب، نهاوند رنگ و بوی ظفر و پیروزی را به خود گرفت.

عبدالملکی ادامه داد: نقش شهدایی که به عنوان پاسداران سپاه اسلام در آن دوران زحمات فراوانی برای منسجم کردن حرکات و جنب و جوش‌های مردم علاقه‌مند به نظام اسلامی در تلاش بودند نقش بی‌بدیل و اثرگذاری بود.

وی با اشاره به تقدیم 850 شهید سرافراز در نهاوند به اسلام و انقلاب افزود: باید در پاسداشت حماسه‌سازی و ایثارگری شهدا هر آنچه که توان داشته باشیم به کار ببندیم.

فرماندار نهاوند افزود: در زمینه برگزاری مراسم یادواره 120 شهید پاسدار نهاوند، باید نهایت دقت و سلیقه را به خرج دهیم تا مراسمی در خور شأن شهدا برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این مراسم از سخنران مطرح کشوری استفاده خواهد شد، افزود: بهره‌مندی از وصایای شهدا در این گونه مراسم موجب می‌شود تا نسل امروز با شیوه رفتاری، تفکرات شهدا و خواسته‌های آنان به خوبی آشنا شوند.

انتهای پیام/89016/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول