اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده تیپ 71 سپاه روح‌الله استان مرکزی:

چهارمین یادواره شهدای گردان قمر بنی‌هاشم در اراک برگزار می‌شود

فرمانده تیپ 71 سپاه روح‌الله استان مرکزی از برگزاری چهارمین یادواره شهدای گردان قمر بنی‌هاشم در اراک خبر داد.

چهارمین یادواره شهدای گردان قمر بنی‌هاشم در اراک برگزار می‌شود

علیرضا داودآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این یادواره 28 فروردین ماه با حضور سردار عروج جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسجد سیدهای اراک برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این یادواره با هدف گرامیداشت یاد و خاطره سه تن از تکاوران شهید، شهیدان سید محسن قریشی، مهدی جودکی و حمید آسنجرانی با حضور خانواده شهدا و مسئولان برگزار می‌شود.

فرمانده تیپ 71 سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: این شهدای والامقام در عملیات تروریستی مبارزه با گروهک پژاک شهد شیرین شهادت را چشیده و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

شهید سید محسن قریشی اهل روستای قلعه بابو از توابع خمین بود، کم سن و سال بود که پدرش در نزدیکی همان روستا با موتور تصادف کرد و به دیار باقی شتافت، از کودکی علاوه بر تحصیل به کار کشاورزی نیز مشغول بود تا اینکه دانشگاه قبول شد و برای ادامه تحصیل به تهران رفت.

در دوره یکم افسری پذیرفته شده بود، دانشجویی سخت‌کوش از لحاظ تحصیلی، انضباطی و نظامی و تهذیبی بود.

سید محسن دانشجوی دانشگاه امام حسین(ع) بود و از طرفی در روستا کشاورزی می‌کرد، هر هفته از دانشگاه مرخصی می‌گرفت، پایان هفته از تهران تا خمین این مسیر خسته‌کننده را می‌رفت و می‌آمد به خاطر همین پشتکارش هم بود که در کشاورزی زبون‌زد اهالی روستا بود.

سید محسن همیشه یک قرآن تو جیبی کوچک داشت و هر وقت که فرصت می‌‌کرد سریع آن را باز می‌کرد و قرآن می‌خواند.

من دوست ندارم بمیرم، دوست دارم شهید شوم، این متن که تکه کلام این شهید بزرگوار بود، روی سنگ قبر مطهرش نقش بسته است.

حمید آسنجرانی نیز متولد 53 بود و 35 سال بیشتر سن نداشت که شهید شد.

حمید اصالتا از روستای آسنجران فراهان بود، ولی در اراک زندگی می‌کرد و از وی‍‍‍‍ژگی‌های اخلاقی و رفتاری معمول وی می‌توان به ساده زیستی و سالم زیست بودنش، بی‌ریا و با وقار بودنش، خوش خلق و مودب بودنش، مقید به حلال و حرام بودنش، خداترس و شجاع بودنش و در آخر عاشق شهدا و شهادت بودنش اشاره کرد.

دانشجوی دانشکده پیاده بود و از یگان‌های رزم بسیار خوشش می‌آمد پس از اتمام دوره دانشجویی به یگان پیاده رفت و در آنجا خدمت می‌کرد.

هنگامی که سپاه اسلام در شمال غرب (سنگ‌های آذرین) با گروهک منافقین پژاک درگیر شد، حمید نقش سازنده‌ای داشت و پس از مبارزه جانانه با دشمن مزدور هنگامی که شهادت را جلوی چشمانش دید، از پشت بیسیم از همرزمانش خواست که پیامش را به محمدرضا برسانند، حمید پشت بیسیم گفت؛ به پسرم (محمدرضا) بگویید پدرش مرد بود و تا آخر ایستاد .

حمید به آرزوی دیرینه خود رسید و در گلزار شهدا اراک در کنار همرزم شهیدش شهید مهدی جودکی آرمید.

مهدی جودکی نیز در 1367 در شهر شهیدپرور اراک چشم به جهان گشود.

بعد از گذراندن دوره‌ه‌های پاسداری و به محض معرفی به یگان، داوطلبانه به دوره تکاوری رفت و دوره آبی و خاکی تکاوری خود را در همین مرکز گذراند. 

مدت زیادی نبود که عقد کرده بود، قرار بود به مرخصی که می‌آید مراسم عروسی را برگزار کند تمام مقدمات مهیا بود، حتی کارت‌های عروسیش هم حاضر بود، اما شهید مهدی جودکی پر کشید تا جاودانه بماند.

شهید مهدی جودکی در جوار همرزم غیرتمند و دلیرش(شهید حمید آسنجرانی) در گلزار شهدا اراک آرام گرفته است.

انتهای پیام/87001/ط40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول