اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

بهره‌وری آب در بخش کشاورزی در استان مرکزی ارتقا می‌یابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ارتقای بهره‌وری آب در بخش کشاورزی را از اولویت‌های این سازمان در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی عنوان کرد.

بهره‌وری آب در بخش کشاورزی در استان مرکزی ارتقا می‌یابد

عباس مظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با توجه به ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش بهره‌وری آن در بخش کشاورزی ارتقای بهره‌وری آب در بخش کشاورزی از اولویت‌های این سازمان در سال جاری است.

وی تصریح کرد: سیاست‌گذاری در راستای افزایش ضریب امنیت غذایی، نوسازی نظام تولید، اصلاح ساختار نظام بهره‌وری و افزایش ضریب خودکفایی گندم از دیگر اولویت‌های این سازمان در سال جاری به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی توسعه سیستم آبیاری تحت فشار، نصب کنترل حجمی و جلوگیری از استفاده از آب چاه‌های غیر مجاز را از دیگر اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری برشمرد و ادامه داد: توجه به الگوی کشت مقاوم در برابر خشکسالی از دیگر اولویت‌های این سازمان در استان به شمار می‌رود.

مظفری با اشاره به برخی اقدامات انجام شده این سازمان در سال گذشته گفت: آموزش و ترویج بیش از 90 هزار نفرروز از بهره‌برداران بخش کشاورزی،‌ استقرار 123 مورد سایت جامع الگویی به منظور تولید محصول سالم و ارگانیک، راه‌اندازی 28 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت 95 هزار تن، پرداخت 190 میلیارد ریال تسهیلات در حوزه افزایش ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی، خریداری 400 دستگاه تراکتور نیمه سنگین، سنگین و متوسط و 23 دستگاه کمباین، توسعه گلخانه‌های استان به وسعت 82 هکتار و ... بخشی از اقدامات این سازمان در حوزه‌های گوناگون به شمار می‌رود.

انتهای پیام/87013/ب20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول