اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر:

تغییر کاربری، تهدید بزرگی برای اراضی کشاورزی زنجان است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: تغییر کاربری، تهدید بزرگی برای اراضی کشاورزی استان زنجان محسوب می‌شود.

تغییر کاربری، تهدید بزرگی برای اراضی کشاورزی زنجان است

علی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: صنعت و کشاورزی دو قطب مهم اقتصادی و تولیدی به شمار می‌روند که در شهرستان ابهر از رشد خوبی برخوردار بوده و اراضی کشاورزی منطقه نیز در خدمت توسعه این شهرستان هستند.

وی به حفظ کاربری اراضی کشاورزی اشاره و عنوان کرد: قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی برای احداث بناهای ضروری منعی نداشته و دستورالعمل خاص خود را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر تصریح کرد: جهاد کشاورزی به عنوان متولی بخش کشاورزی و مسئول حفاظت از اراضی زراعی و باغی و مسئول تامین امنیت غذایی مردم، مکلف به جلوگیری از تخریب و خرد شدن اراضی کشاورزی است.

این مسئول با بیان اینکه شهرستان ابهر از نظر منابع طبیعی از اقبال خوبی برخوردار است، تاکید کرد: حفظ منابع طبیعی به عنوان موهبت الهی و منبع عظیم غذایی وظیفه‌ای همگانی است.

محمدی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر زمین‌های کشاورزی و باغی مرغوب به قطعات کوچک تبدیل شده و به غیر کشاورزان فروخته می‌شود.

وی گفت: با این اقدام زمین‌های کشاورزی تغییر کاربری داده و از حالت تولید محصولات کشاورزی خارج شده و جنبه تفریحی پیدا می‌کند که با ادامه این روند شاهد خانه‌باغ‌ها و و خانه‌های ویلایی مدرن در اراضی کشاورزی خواهیم بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر به تبعات منفی تغییر کاربری اراضی کشاورزی اشاره و عنوان کرد: متوقف نشدن روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی تبعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی داشته و تهدید بزرگی برای اراضی کشاورزی محسوب میِ‌شود.

این مسئول گفت: طبق قانون، تغییر کاربری اراضی و باغ‌ها در خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک‌ها، جز در موارد ضروری ممنوع است.

محمدی ادامه داد: هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز جرم بوده و بر این مبنا هر کس زمین زراعی و باغی را بدون مجوز تغییر کاربری دهد با احکام مراجع قضایی علاوه بر پرداخت جریمه تا سه برابر ارزش ریالی زمین، باید بنای احداثی را تخریب کرده و زمین کشاورزی را به حالت اولیه بازگرداند.

وی اذعان داشت: در صورت تکرار جرم توسط متخلف، تا شش ماه به حبس محکوم خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر در پایان با تاکید بر اهمیت بالای حفاظت از اراضی کشاورزی متذکر شد: از آحاد مردم، کشاورزان پرتلاش و مسئولان تقاضا می‌شود بر اساس وظیفه انسانی، شرعی و ملی و به رسم امانتداری در راستای حفظ اراضی کشاورزی و باغات شهرستان ابهر تلاش شود.

انتهای پیام/73010/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول